مدرس حوزه علمیه فارس:

وحدت رمز بقا، ایستایی و رشد مسلمین است

مدرس حوزه علمیه فارس با بیان اینکه با همدلی مسلمین جنگ غزه به درازا کشیده نمی‌شد، بر ضرورت وحدت و همدلی تاکید کرد و گفت: رمز بقا، ایستایی و رشد شیعه و اهل سنت وحدت است.

حجت‌الاسلام محمد صادق یوسفعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و سالروز ولادتنبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) یکی از دستاوردهای این ایام را اعلام وحدت در بین مسلمین دانست و افزود: وحدت بین شیعه و سنی در عصری که استعمار و استکبار جهانی به دنبال تفرقه افکنی است ضروری است.

وی بیان کرد: امروز در جهان اسلام اگر همه همدلی داشتند ‌و از غزه مظلوم دفاع می‌کردند این مشکلات به وجود نمی‌آمد و این جنگ یک سال طول نمی‌کشید. بنابراین وحدت رمز بقا، ایستایی و رشد مسلمین است که باید به آن تأکید شود.

 مدرس حوزه علمیه فارس ادامه داد: مسلمانان باید بر مشترکات دین تمرکز کرده تا بتوانند در مقابل توطئه‌های رنگارنگ استعمار و استکبار جهانی ایستادگی کنند و با وحدت و همدلی با ایستادگی و بالا بردن فهم و بصیرت خود توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

یوسفعلی هفته وحدت را یادگار امام راحل دانست و بیان کرد: این هفته می‌تواند نقطه عطفی در پیگیری و رسیدن به اهداف و مقاصدی که اسلام در صدد آن است، باشد. همچنین می‌تواند بسیاری از توطئه‌های دشمن را که امروزه در نقاط مختلف جهان رخ می‌دهد را خنثی کند.

وی اظهار کرد: با بالا بردن بصیرت، فهم و درک عمیق دین مبین اسلام می‌توانیم در مقابل توطئه‌ توطئه‌گران بایستیم.

مدرس حوزه علمیه فارس داعش را یکی از عواملی دانست که با هدف اختلاف افکنی ایجاد شد تا مسلمان را در مقابل هم قرار دهد و ادامه داد: توطئه‌های دشمنان در قالب همین گروهک‌هایی است که امروز در پاکستان و نیجریه به وجود آمده‌اند تا ضمن اختلاف افکنی، مسلمین را از بین ببرند.

یوسفعلی تصریح کرد: به برکت مولود پاک این ایام بین شیعه و اهل سنت این وحدت روز به روز مستحکم‌تر شود و ان‌شاءالله روزی برسد که همه بر مشترکات تمرکز کرده و توطئه توطئه‌گران را خنثی کنیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403063119822
  • خبرنگار : 50976