مدیر امور عشایر استان تهران تاکید کرد

ضرورت ساخت انبار برای نهاده‌های دامی عشایر تهران برای زمستان

مدیر امور عشایر استان تهران گفت: ساخت انبار نهاده‌های دامی عشایر جهت ذخیره سازی در فصل زمستان امری ضروری است.

فرشید ذبیحی در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر لزوم ساخت انبار نهاده‌های دامی برای عشایر استان تهران، افزود: از هشت شهرستان استان تهران که به نوعی عشایر در این شهرستان‌ها زندگی می‌کنند، شهرستان‌های تهران و شمیرانات فاقد انبار نهاده‌های دامی هستند که با پیگیری‌های انجام شده مراحل تخصیص زمین برای احداث انبار نهاده‌های دامی در حال انجام است.

وی افزود: این انبارها چند منظوره است و علاوه بر ذخیره سازی محصولات، عشایر می‌توانند در امر تولید نهاده همچون کنسانتره (خوراک دام) نیز استفاده کنند.

مدیر امور عشایر استان تهران ابراز امیدواری کرد که با انجام مراحل تخصیص زمین، روند ساخت این انبارها در ۲ شهرستان مهم تهران و شمیرانات انجام شود.

عشایر استان تهران با ۷۰۰ هزار رأس دام سبک تأمین کننده گوشت قرمز پایتخت نشینان

ذبیحی تأکید کرد: حمایت از زندگی عشایری امری ضروری است؛ چرا که این جامعه تولید کننده تأمین کننده بخشی از امنیت غذایی کشور است. جامعه تولید کننده با کمترین امکانات مشغول امر تولیدات محصولات لبنی و حتی باغی هستند و اگر تولیدات این عشایر تولید کننده نبود کشور در تأمین محصولات لبنی و دامی با مشکل مواجه بود.

وی ادامه داد: در استان تهران عشایر با داشتن ۷۰۰ هزار رأس دام سبک تأمین کننده اصلی گوشت قرمز هستند و حدود ۳۰ درصد گوشت قرمز پایتخت نشینان را تامین می کنند.


انتهای پیام

  • شنبه/ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403063119816
  • خبرنگار : 71505