ضمن تسلیت به مقاومت لبنان

حماس: شهادت فرمانده حزب‌الله تاییدی بر وحدت سرنوشت است

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) شهادت فرمانده برجسته نظامی و رئیس سیستم عملیاتی حزب‌الله، «ابراهیم عقیل» که شامگاه جمعه در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت پایتخت لبنان به شهادت رسید، تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «شهادت سردار بزرگ حاج ابراهیم عقیل در راه بیت المقدس و در نبرد قهرمانانه حمایتی مقاومت اسلامی لبنان در پشتیبانی از مردم فلسطین در نوار غزه در کنار برادران محور مقاومت، بار دیگر بر وحدت سرنوشت و راه تاکید می‌کند.»

ابراهیم محمد عقیل

حماس افزود: تسلیت و همدردی صمیمانه خود را به خانواده شهید، برادران در کادر رهبری حزب‌الله و مردم برادر لبنان ابراز می‌کنیم.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین از «فداکاری‌های بزرگ مجاهدان مقاومت اسلامی در لبنان و اصرار آنها بر ادامه حمایت و پشتیبانی از مردم فلسطین که در معرض نابودی وحشیانه به دست نئونازی‌های جنایتکار صهیونیستی هستند»، قدردانی کرد.

حماس تاکید کرد: این جنایت اشغالگران حماقتی است که تاوان آن را خواهند داد و خون شهید سردار ابراهیم عقیل و شهدای مردم و امت ما که در راه قدس ریخته شده شعله‌ای خواهد بود که این رژیم جعلی را در بر خواهد گرفت.

بامداد امروز -شنبه- حزب‌الله لبنان رسماً اعلام کرد حاج «ابراهیم عقیل» فرمانده جهادی جنبش حزب‌الله در پی حمله عصر جمعه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسیده است. 

حزب‌الله شهادت ابراهیم عقیل و ۱۴ مبارز از جمله یک فرمانده را تایید کرد. از صبح روز شنبه، حزب‌الله ۱۵ نفر از اعضای خود از جمله فرمانده ابراهیم عقیل و یکی دیگر از رهبران نظامی این حزب، «احمد محمود وهبی» که عملیات نظامی نیروی رضوان را از آغاز عملیات جبهه پشتیبانی رهبری می‌کرد، اعلام کرد.

در پی حمله رژیم صهیونیستی به بیروت، تاکنون ۱۶ نفر شهید و ۴۴ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403063119763
  • خبرنگار : 71145