مدیرکل آموزش و پرورش استان:

امسال در استان مرکزی کلاس بدون معلم نداریم

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: هیچ سالی نبوده که هیچ کلاس خالی از معلمی نداشته باشیم ولی امسال در استان مرکزی کلاسی که برای آن معلم تامین نشده باشد، نداریم.

حسین مولوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در تابستان، نزدیک به سه هزار نفر را برای استخدام ارزیابی کردیم که کار بسیار دشواری بود و یک رکورد محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۳۰۰ معلم در مقطع ابتدایی و ۲۵۰ معلم در متوسطه اول جذب شده‌اند، افزود: منتظر هستیم طی روزهای آینده نیروهای پرورشی و تربیت بدنی نیز به نیروهای ما اضافه شوند.

مولوی تصریح کرد: ما نزدیک به ۱۴۰۰ معلم در استان مرکزی داریم که مشمول بازنشستگی هستند ولی پیش بینی می‌کنیم که نیمی از آنها از آموزش و پرورش خارج شوند، از همکارانی که می‌مانند و به ما کمک می‌کنند تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به آمار نقل و انتقالات معلمان در استان مرکزی گفت: نزدیک به ۱۹۰۰ درخواست انتقال داخل استان داشتیم که با حدودا هزار نفر از آنها موافقت کردیم. برای انتقال به خارج از استان نیز ۸۸۰ درخواست داشتیم که با ۳۸۰ درخواست موافقت شد.

مولوی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های نقل و انتقالات امسال، انتظام بخشی بر اساس امتیاز بود افزود: سعی کردیم افرادی با امتیاز کم یا بدون امتیاز را انتقال ندهیم. اگر در منطقه‌ای نیرو منتقل کردیم به شرط تامین نیرو در آن منطقه و جایگزین برای آن معلم بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: من با نزدیک به ۳۵۰ نفر که درخواست انتقال داشتند ولی موافقت نشده بود ملاقات حضوری داشتم و برای تمامی آنها دلایل عدم انتقال شان را توضیح دادم. 

وی در پاسخ به اینکه در اول مهر ماه کلاس خالی از معلم خواهیم داشت یا خیر گفت: طبق محاسبات به نظر می‌رسد در اول مهر، کلاسی نداریم که معلمی نتوانیم برای آن بگذاریم به عنوان مثال در مقطع ابتدایی ناحیه یک اراک، نهایتا ۳۰ کلاس خالی داریم و برای این کلاس‌ها از معلمان شاغل و بازنشسته که می‌خواهند اضافه کار بگیرند استفاده می‌کنیم.

مولوی اضافه کرد: هیچ سالی نبوده که هیچ کلاس خالی از معلمی نداشته باشیم ولی امسال در استان مرکزی کلاسی که برای آن معلم تامین نشده باشد نداریم. نهایت کلاس خالی که با اضافه کار می‌خواهیم پر کنیم نزدیک به ۴۰ کلاس در استان است، این در حالی است که زمانی استان ۲۵۰ کلاس خالی داشته است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403063119760
  • خبرنگار : 50598