سلیمی: رئیس‌جمهور در سازمان ملل رویکرد تعامل ایران با دنیا را تبیین کند

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، گفت: از نگاه بنده رئیس‌جمهور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل باید در وهله اول دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران را برای تعامل با دنیا تبیین کند.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت سفر رئیس‌جمهور به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، بیان کرد: از آنجا که روسای کشورهای دنیا در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل حضور دارند، فرصت استثنایی است که رئیس‌جمهور می‌تواند اهداف و آرمان‌ها و مسائلی که  جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کند را به گوش جهانیان برساند. باتوجه به شرایطی که امروز در دنیا وجود دارد و نگاهی که رئیس‌جمهور  به تحولات بین‌المللی دارند می‌تواند مواضع مهمی را مطرح کند.

وی اظهار کرد: از نگاه بنده رئیس جمهور در وهله اول باید دیدگاه های ایران را برای تعامل با دنیا را مطرح کند. از سوی دیگر باید گامی برای رفع تحریم هایی برداشته شود که چندین سال است علیه ایران تمدید می‌شود. از سوی دیگر ملاقات‌ها و دیدار رئیس‌جمهور با روسای جمهور سایر کشورها حائز اهمیت است. این دیدارها  می‌تواند در رفع و خنثی‌سازی این تحریم‌ها که چندین سال است گریبانگیر ملت ایران شده است، موثر واقع شود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از طرف دیگر شرایطی که امروز در غزه حاکم بوده و شاهد کشتار و نسل کشی مردم بی گناه در غزه هستیم، بایستی رئیس جمهور به طور مناسبی وضعیت غزه را در این نشست تبیین کند. این یک نسل کشی است و اسرائیل بدون مهابا دارد مردم را از بین می برد. از سوی دیگر پیگیری مباحث تجاری و اقتصادی از دیگر مسائلی است که می توان در حاشیه نشست سازمان ملل تیم همراه رئیس جمهور به آن بپردازند.

وی تاکید کرد: دیدار با فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاران و بازرگانان مقیم خارج نیز از دیگر مباحث مهمی است که باید در این سفر به آن پرداخته شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403063119759
  • خبرنگار : 71560