شهردار شیراز تأکید کرد:

ضرورت کاهش زمان صدور پروانه ساخت و ساز در شیراز

شهردار شیراز بر کاهش زمان صدور پروانه ساخت و ساز به منظور تسریع روند ساخت و ساز در این کلان‌شهر تأکید کرد.

شهردار شیراز در دوازدهمین جلسه شورای مدیران شهرداری شیراز که با حضور رئیس و جمعی اعضای شورای اسلامی شهر امروز، ۳۰ شهریورماه در شیراز برگزار شد، بر کاهش زمان صدور پروانه ساخت و ساز، تعیین تکلیف مثلث گردشگری شیراز، اصفهان و یزد، ضرورت توجه به باغات مهربانو، تسریع اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی و ... تأکید کرد.

محمدحسن اسدی در خصوص انتصابات و تغییرات در شهرداری این کلان‌شهر گفت: وقتی تغییرات ایجاد می‌شود، هدف این است که مدیران و شهرداران تجاربی که به دست می‌آوردند به نقاط دیگر تسری پیدا کند و نقاط قوت ادامه و نقاط ضعف را برطرف کنند.

وی به آغاز مهرماه و مناسبت هفته دفاع مقدس و هم‌چنین یادواره شهدای شهرداری شیراز و بازگشایی مدارس اشاره کرد و افزود: در آستانه ماه مهر اقدامات فنی، عمرانی و خدمات شهری مناسبی انجام شده است.

یادواره شهدای شهرداری شیراز در راستای برگزاری دومین کنگره ملی ۱۵ هزار شهید فارس، جشنواره مهر خدمت، ویژه برنامه روز آتش‌نشانی، همایش بزرگ سرمایه‌گذاری با رویکرد بین‌المللی از جمله برنامه‌های مختلفی است که این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز از آن‌ها نام‌برد.

وی به فعالیت‌ها و پروژه‌های عظیم عمرانی در کلان‌شهر شیراز نیز اشاره کرد و گفت: این اقدامات در سایه تلاش و همراهی خانواده ۱۳ هزار نفری شهرداری و تصویب شورای اسلامی محقق شده است.

اسدی اضافه کرد: در یک‌ماه آینده بسته چند ۱۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری شیراز به‌مناسبت دومین کنگره بزرگ ۱۵ هزار شهید فارس رونمایی می‌شود که محور شمالی پروژه بزرگ‌مقیاس آیت‌الله حائری شیرازی و دوربرگردان اردیبهشت-چمران تا یک‌ماه آینده تمام می‌شود.

وی گفت: اگر مدیران شهری کاهل بودند قطعا این همه پروژه و فعالیت صورت نمی‌گرفت؛ مدیران شهری آرامش را از خود دریغ کرده و مردم‌داری را اولویت خود قرار داده‌اند و امروز با افتخار هر کجای شهر نگاه می‌کنیم تبدیل به کارگاه عمرانی شده و مردم اظهار رضایت دارند.

شهردار شیراز بیان کرد: سال گذشته عملیات اجرایی ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه در سفر شهید جمهور به فارس و ۵۰ همت پروژه نیز در دهه فجر آغاز و یا افتتاح و به بهره‌برداری رسید که این امر قطعا با همفکری وحدت و مودت خانواده بزرگ شهرداری و شورای اسلامی شهر محقق شده است.

وی به ارتباط با یاوران شورا، اساتید، ورزشکاران، ائمه جمعه، اصناف و... اشاره و به مدیران شهری توصیه کرد: در دیدار با اقشار مختلف، آنچه واقعیت است، منعکس کنند.

شهردار شیراز با تاکید بر این موضوع که دنبال ارتقا و تعالی در شهر بوده و برای خدمت‌رسانی به شهروندان و کارکنان شهرداری تلاش می‌کنیم، اضافه کرد: قدردان زحمات خانواده بزرگ شهرداری هستم و نقش خودم را در شهرداری به عنوان پدر مجموعه می‌دانم.

سید ابراهیم حسینی، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: فعالیت خوبی در شهرداری آغاز شده که امیدوارم با جدیت ادامه داشته باشد و دوستی و مودت با اعضای شورای اسلامی شهر همواره ادامه داشته باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت(ع)‌ شورای اسلامی شهر شیراز نیز با بیان اینکه فرصت خدمت‌گذاری کوتاه است و باید از آن به نحو احسن استفاده کرد، گفت: فرصت خدمت برای مدیران و اعضای شورا ایجاد شده که باید با خلوص نیت و مستمر از این فرصت استفاده کرد.

محمدرضا هاجری با بیان اینکه شیراز تبدیل به کارگاه عمرانی شده است، ادامه داد: اکنون شهرداری نماد فعالیت خدمات شهری شناخته می‌شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: دستاوردهایی که امروز در مدیریت شهری دیده می‌شود، به‌عنوان افتخاری در سراسر ایران ذکر می‌شود و این مهم با تلاش همه مدیران شهری حاصل شده است.

مصطفی کیانی‌رحیمی در خصوص انتصابات و جابه‌جایی در مدیران شهرداری نیز اظهار کرد: بنا به تصمیم مدیریت شهری باید توازن مدیریتی به شکلی برقرار شود که ظرفیت‌ها در جای‌جای شهر توزیع شوند و همواره همه محلات و مناطق از ظرفیت خدمت متوازن استفاده کنند.

علیرضا اسکندری، رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز نیز ضمن تقدیر از زحمات مدیران که در راه خدمت به مردم شهر در تلاش هستند، گفت: امروز به گواه آمار و ارقام و گزارش، شهرداری شیراز نه تنها در میان دستگاه‌های اجرایی استان بلکه در کشور زبانزد است که این مسأله نتیجه زحمات، همدلی و وفاق بین مدیران شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز به پروژه‌های عمرانی سطح شهر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پروژه‌های بزرگ‌مقیاس بسیاری همچون دوربرگردان اردیبهشت، بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی، زیرگذر گویم، تقاطع غیرهمسطج نواب ـ احمدبن موسی(ع) ـ کمربندی و  ... در حال انجام کار هستند که به زودی به بهره‌برداری خواهند رسید.

محمد امین تصریح کرد: این پروژه‌ها و اتفاقات خوب در شهر همه با حمایت همه جانبه شهردار و شورای اسلامی شهر شیراز صورت گرفته و هم‌چنین اقدامی که برای راه‌اندازی نوبت شب پروژه‌های بزرگ شد، باعث نتیجه زودتر از موقع پروژه‌ها شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز به بحث ساماندهی سرویس مدارس اشاره کرد و گفت: در این راستا تا امروز ۸۵ هزار و ۵۰۰ نفر برای سرویس مدارس ثبت‌نام کردند که بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان ثبت‌نامی سرویس تکمیل و مشخص شده و سرویس از دو هفته قبل مشخص شده است و با والدین تماس گرفتند و  مانور در چهار ناحیه برگزار و آمادگی سرویس سنجیده شد.

هادی شه‌دوست شیرازی افزود: خدمات سرویس مدارس توسط بیش از ۸ هزار راننده در شیراز ارائه می‌شود که حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از رانندگان بانو هستند.

وی گفت: امسال برای نخستین‌بار در کشور با تدبیر شهردار کلان‌شهر وام با کارمزد ۴ درصد به والدین برای پرداخت هزینه سرویس مدارس داده خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز به آماده‌باش مرکز کنترل ترافیک به صورت ۲۴ ساعته اشاره کرد و افزود: با همکاری پلیس راهور، ترافیک‌های سنگین در مسیر پرتردد برطرف خواهد شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز با اشاره به فعالیت‌های قابل تقدیر آتش‌نشانان برای رسیدن برای رسیدن به حادثه گفت: با تلاش آتش‌نشانی دومین پیش نجات طبیعت اتفاق افتاد که بر اساس آخرین گزارش باعث کاهش ۳۸ درصدی حوادث در ارتفاعات شد.

روح‌الله خوشبخت هم‌چنین گفت: امسال به دستور شورای اسلامی شهر و شهردار سال نهضت خدمات شهری نام گذاری شده است که امیدواریم در کنار پروژه‌های بزرگ‌مقیاس در حوزه خدمات شهری با توجه به همدلی در حوزه‌های مختلف نیز توجه شود.

علی فراشاییان، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری شیراز نیز با تشریح اقدامات انجام شده در این معاونت اظهار کرد: آنچه انجام می‌دهیم در راستای رضایتمندی  صورت گرفته تا در کنار هم مجموعه ایده‌آلی را شکل دهیم.

معاون فرهنگی شهردار شیراز نیز با تاکید بر این موضوع که باید اهتمام ویژه در حوزه فرهنگ داشته باشیم، گفت: یکی از راهبردهای سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بهسازی و بروزرسانی ساختار اماکن زیرمجموعه است.

محمدعلی چوبینی افزود: یکی از راهبردهای جدی در حوزه فرهنگ، راه‌اندازی دفتر تخصصی فرهنگ شهروندی و دفتر رصد فرهنگ شورای اسلامی شهر است که بیش از ۴۰ کتاب در حوزه فرهنگ شهروندی سفارش دادیم و مهرماه از کتاب‌ها رونمایی خواهد شد.

وی با تأکید بر هویت فرهنگی شیراز تصریح کرد: اکنون اجرای سمفونی شیراز، تدوین دانش‌نامه شیراز و راه‌اندازی موزه بلدیه از جمله برنامه‌های ما برای توجه به هویت فرهنگی شیراز است.

انتهای پیام 

  • جمعه/ ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۸:۵۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403063019652
  • خبرنگار : 50649