معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

شهرک‌های صنعتی تقاضامحور توسعه می‌یابند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی تقاضا محور از رویکردهای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است.

فرشاد مقیمی امروز، ۳۰ شهریورماه که همزمان با سفر اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به استان فارس سفر کرده است، همراه با اعضای این کمیسیون از شهرک‌های صنعتی سروستان ۱ و ۲ بازدید کرد و آخرین وضعیت زیرساختی این شهرک‌های صنعتی بررسی شد.

وی با بیان این‌که توسعه و تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی سروستان ۲ به عنوان یکی از مهم‌ترین گزینه‌های هدایت سرریز سرمایه‌گذاری مرکز استان در اولویت قرار گرفته است، گفت: با توجه به تکمیل ظرفیت شهرک‌های صنعتی موجود در شیراز و نزدیکی شهرک صنعتی دوم سروستان به این شهر، آماده‌سازی زیرساخت‌های این شهرک صنعتی در قالب فازهای عملیاتی در حال انجام است و این شهرک صنعتی به یکی از قطب‌های صنعتی استان فارس تبدیل خواهد شد.

مقیمی افزود: هم اکنون پروژه مهم ساخت پست برق ۶۶/۲۰ کیلو ولت با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت مشارکتی بین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی شرکت برق منطقه‌ای و شرکت شهرک‌های صنعتی فارس جهت تأمین ۵۰ مگاوات برق در فاز اول در حال انجام است و طرح‌های تکمیل زیرسازی، جدول‌گذاری، بیس و آسفالت معابر نیز با ۳۰ میلیارد تومان در مرحله عملیات اجرایی قرار دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر این‌که ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی تقاضامحور از رویکردهای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است، گفت: این مهم با هدف ظرفیت‌سازی برای جذب سرمایه‌گذاران در راستای توسعه پایدار صنعتی و ایجاد اشتغال انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز در این بازدید با بیان این‌که در شهرستان سروستان زیرساخت‌های استقرار صنایع در ۲ شهرک صنعتی فراهم شده است، گفت: در شهرک صنعتی شماره یک که دارای تمام امکانات زیرساختی است با مساحت ۵۰ هکتار تاکنون ۴۵ قرارداد سرمایه‌گذاری منعقد شده است که از این تعداد ۲۲ واحد با اشتغال ۶۱۸ نفر پروانه بهره‌برداری دریافت کرده‌اند. 

سیدمسعود عظیمی افزود: طرح توسعه این شهرک صنعتی نیز به مساحت ۵۰ هکتار در دست پیگیری است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت شهرک صنعتی شماره ۲ سروستان با توجه به نزدیکی این شهرک صنعتی به مرکز استان گفت: در بخش تکمیل زیرساخت‌های داخلی تاکنون ۴۰ پروژه در بخش‌های شبکه‌های داخلی آب، برق، گاز و فاضلاب انجام شده است.

عظیمی، تأمین زیرساخت‌های خارج از شهرک صنعتی سروستان ۲، شامل آب و برق را مهم‌ترین ضرورت در فعال‌سازی این شهرک صنعتی اعلام و با اشاره به اینکه بر اساس قانون تأمین زیرساخت‌ها تا ورودی شهرک‌های صنعتی بر عهده دستگاه‌های خدمات‌رسان است، گفت: اجرای پروژه پست برق از مهم‌ترین طرح‌هایی است که به‌صورت مشارکتی در دست اجراست و در زمینه استفاده از پساب تصفیه خانه شهر شیراز جهت مصارف غیر شرب و تأمین بخشی از آب صنایع نیز در حال مذاکره و پیگیری هستیم.

وی با اشاره به مساحت ۷۱۵ هکتاری این شهرک صنعتی گفت: شهرک صنعتی سروستان ۲، بزرگ‌ترین شهرک صنعتی نزدیک به مرکز استان است که با توجه به مزیت‌های آن می‌تواند ظرفیت مهمی را برای استقرار صنایع فراهم کند.

عظیمی ادامه داد: شهرک صنعتی شماره ۲ سروستان، ۷۱۵ هکتار مساحت دارد و ظرفیت استقرار ۳۵۰ واحد صنعتی در فاز نخست آن پیش‌بینی شده است که برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای نیز در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: در حال حاضر ۵۱ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان در این شهرک صنعتی منعقد و ۶ واحد با اشتغال ۱۵۰ نفر نیز در مرحله بهره‌برداری قرار دارد.

انتهای پیام 

  • جمعه/ ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403063019651
  • خبرنگار : 50976