امام جمعه همدان:

یکی از اهداف انقلاب، اسلامی شدن دانشگاه ها بود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت:دستگاه تعلیم و تربیت کشور منابع انسانی کشور را تربیت می کند و یکی از اهداف انقلاب، اسلامی شدن دانشگاه ها بود و این هدف زمانی محقق می شود که فرد مسئول معتقد به اسلام باشد و اگر متولیان نظام تعلیم و تربیت معتقد به اهداف الهی و اسلامی نباشند دچار استعمار و استحاله فرهنگی ریشه دار خواهیم شد.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی جمعه ۳۰ شهریورماه در خطبه های سیاسی_عبادی نماز جمعه همدان در جمع نمازگزاران ضمن دعوت به تقوای الهی و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا در آستانه دفاع مقدس با اشاره به اینکه دولت چهاردهم وفاق ملی را به عنوان شعار مطرح کرده است، اظهار کرد: وحدت در میان شیعه و سنی که یکی از مسائل اساسی اسلام بوده و وحدت سیاسی و وفاق نیز باید بین مسئولان ایجاد شود.

امام جمعه همدان با بیان این‌که مقام معظم رهبری و امام راحل توجه زیادی به ایجاد وحدت در جامعه داشتند، اضافه کرد: آیت الله بروجردی قبل از سال ۱۳۴۰ برای ایجاد وحدت میان شیعه و سنی دارالتقریب را تشکیل دادند و معیار وحدت و وفاق نیز مسئله مهمی است و نباید وحدت به صورت کلی مطرح شود.

شعبانی موثقی با بیان این‌که امروز در جامعه اسلامی باید به تعالیم اهل بیت(ع) برگردیم، ادامه داد: هرکس در جامعه اسلامی حرف تفرقه و مشرک بودن فرقه دیگر را مطرح کند برخلاف هویت دینی عمل کرده است.

شعبانی با بیان این‌که وفاق باید با کسانی باشد که قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول دارند و هدف های مقدس را می پذیرند، گفت: جایی وحدت و وفاق شکل می‌گیرد که هدف‌ها و آرمان ها مورد پذیرش همه باشد. وفاق قاعده و ضابطه مند بوده که ضابطه آن طبق سیره علی بن ابی طالب(ع) قانون اساسی و ولایت است.

شعبانی با بیان این‌که کسانی باید در نظام تعلیم و تربیت مسئول و استاد شوند که متعقد به ارزش ها و هنجارهای دینی و ملی هستند، گفت: دستگاه تعلیم و تربیت کشور منابع انسانی کشور را تربیت می کند و یکی از اهداف انقلاب، اسلامی شدن دانشگاه ها بود و این هدف زمانی محقق می شود که فرد مسئول معتقد به اسلام باشد و اگر متولیان نظام تعلیم و تربیت معتقد به اهداف الهی و اسلامی نباشند دچار استعمار و استحاله فرهنگی ریشه دار خواهیم شد.

وی با تاکید براین‌که عرصه تعلیم و تربیت نباید به دست نامحرمان نظام اسلامی بیفتد، بیان کرد: باید به مسائل فرهنگیان توجه کرد و امیدوارم در استان به ویژه در روستاها و مناطق دورافتاده با کمبود معلم مواجه نشویم. هم چنین کیفیت آموزش‌ها در مدارس دولتی است. باید کیفیت آموزش در این مدارس مورد توجه و نظارت قرار گیرد. چرا فقط در سطح استان چندنفر از مدارس دولتی جزو نفرات برتر کنکور سراسری بودند؟

شعبانی با بیان اینکه نیاز است مدارس دولتی در مسئله آموزش تقویت شوند، اظهار کرد: افزون بر تامین معلم و سخت افزارها باید بر کیفیت آموزش نیز نظارت شود و در آخرسال کسانی را داشته باشیم که جزو نفرات برتر کنکور بوده و خروجی مدارس موفقیت آمیز باشد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه حمله و جنایت رژیم صهیونیستی در لبنان نشان دهنده این است که این رژیم بنای توسعه درگیری دارد و امروز جنایت ها با خباثت ها گره خورده است، افزود: کشورها باید از منفجر شدن پیجرها درس گرفته و از تولیدات داخلی خود حمایت کنند و اکنون به سمتی حرکت می کنیم که جنایت ها پیچیده تر می شوند و قصد رژیم صهیونیستی از این حمله، تشدید اختلافات داخلی در لبنان بوده اما وحدت در آنجا شکل گرفته است.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403063019615
  • خبرنگار : 50237