امام جمعە موقت شهر سنندج:

وحدت جهان اسلام برای مبارزه با اسراییل ضروری است

امام جمعە موقت سنندج وحدت جهان اسلام برای مبارزه با اسراییل را ضروری دانست و گفت: وحدت مسلمانان تنها راە ریشەکن کردن این غدە سرطانی است.

ماموستا سیداحسن حسینی امروز (۳۰شهریور) در خطبە نماز جمعە شهر سنندج اظهار کرد: برگزاری مراسمات مولودی و مولودی‌خوانی در خانقاەها و مساجد و خانە‌ها بە مناسبت ماە میلاد پیامبر از سوی مردم قابل ستایش و تقدیر است.

وی عنوان کرد: پیامبر مکرم اسلام کە در این ماە میلاد باسعادتش را جشن می‌گیریم از هرکسی بە ما مهربان‌تر و دلسوزتر بودە و هموارە همچون خلبان ماهر راهنمای ما در طول زندگی بودە است.

ماموستا حسینی بیان کرد: پیامبر مکرم اسلام بە ما پنج هشدار دادە است و خود حضرت می‌فرماید کە روزی می‌رسد کە جهان هستی بە دهکدەای مبدل می‌شود کە از هر نقطەای از این دنیا می‌توان خبر آن سر دنیا را دریافت کرد؛ لذا زمانی کە دسترسی بە اطلاعات آنقدر سهل و آسان است باید بە دنبال چیزی بگردید کە موجب سعادت شما در دنیا و آخرت شود.

وی ادامە داد: زمانی می‌رسد کە عبادت و نماز و روزە و کارهای خیر کم و ادعاها زیاد می‌شود، لذا با حرف نمی‌توان دین را بە جلو ببریم و بە قرآن عمل کنیم.

ماموستا حسینی افزود: دینی کە در عمل بروز و ظهور نداشتە باشد دین نیست و باید تلاش کنیم بەجای ادعا بە دستورات اسلام و قرآن عمل کنیم.

وی تصریح کرد: ما باید در عمل بە دستورات قرآن و دین عمل کنیم، اما متاسفانە آن همە موعظە تلاوت و قرآن کە صورت می‌گیرد نتیجەای ندارد کە اگر داشت وضعیت امروز ما این گونە نبود.

ماموستا حسینی گفت: سوخت آتش جهنم اعمال خود انسان‌ها و عمل‌ نکردن بە دستورات دین و قرآن است.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از پیام‌ها و هشدارهای پیامبر مکرم اسلام بە مسلمانان دوری آن‌ها از تنگ‌نظری، بخل و حسد، کینە و غیبت است.

امام جمعە موقت شهر سنندج عنوان کرد: فتنە سرمنشا همە بلاها و مصیبت‌ها است و یکی از دستورات پیامبر اکرم (ص) دوری از فتنە و تفرقەافکنی است.

ماموستا احسن حسینی بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند کە زمانی فرا می‌رسد کە قتل و کشت و کشتار در جامعە افزایش پیدا می‌کند و این یکی از اتفاقات ناگوار روزگار ماست.

وی بە کشت و کشتار مردم غزە بە دست صهیونیست خونخوار اشارە کرد و افزود: مسلمانان کجا هستند، چرا باید این‌گونە انسان‌های بی‌گناە بە خاک و خون کشیدە شوند؟

امام جمعە موقت شهر سنندج ادامە داد: هرگونە سکوتی در برابر جنایت رژیم غاصب صهیونیستی و کشت و کشتار مردم بیگناە غزە جایز نیست.

ماموستا احسن حسینی خاطرنشان کرد: امروز جهان اسلام بیش از هرچیزی بە وحدت نیازمند است و وحدت و اتحاد و ایستادگی در مقابل جنایت‌ها تنها راە ریشەکن کردن این غدە سرطانی است.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403063019589
  • خبرنگار : 50294