نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

مقابله با رژیم‌صهیونیستی یک واجب شرعی است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عزت مسلمانان را در حمایت از غزه و فلسطین برشمرد و با بیان اینکه مقابله با رژیم‌صهیونیستی یک واجب شرعی است، گفت: دشمن عزت اسلامی را مورد هجوم قرار داده است به‌طوری که در حادثه اخیر لبنان چه جنایتی کردند و حامیان غربی سکوت کردند.

حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی،  امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد با تبریک هفته وحدت و ولادت باسعادت نبی‌مکرم اسلام (ص)، اظهار کرد: تمام رسالت و مجاهد و تلاش پیامبر (ص) برای تشکیل حکومت و امت اسلامی بود و این یکی از اصول راهبردی رسول الله برای درمان همه آسیب‌هایی است که جامعه مسلمین با آن روبرو هستند.

وی با بیان اینکه تشکیل امت اسلامی عزت اسلامی را به همراه دارد، بیان کرد: عزت امت اسلامی با وحدت حاصل می‌شود، دشمنانی که هم به مقدسات و هم به معتقدات اهل تسنن اهانت می‌کنند تلاششان برای شکل نگرفتن این وحدت است تا عزت در جامعه جهانی شکل نگیرد.

امام جمعه خرم‌آباد اضافه کرد: اصل راهبردی در بعثت پیامبر (ص) و امام صادق (ع) تشکیل امت اسلامی است و باید تلاش کرد تا امت اسلامی شکل گیرد تا خشنودی خدا و پیامبر (ص) را به دنبال داشته باشد.

شاهرخی عزت مسلمانان را در حمایت از غزه و فلسطین برشمرد و با بیان اینکه مقابله با رژیم‌صهیونیستی یک واجب شرعی است، تاکید کرد: دشمن عزت اسلامی را مورد هجوم قرار داده است به‌طوری که در حادثه اخیر لبنان چه جنایتی کردند و حامیان غربی سکوت کردند.

در دانشگاه سند اسلامی و در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین اجرایی شود

وی در ادامه با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه، گفت: اگر می‌خواهیم آینده مطلوبی برای کشور رقم بزنیم باید به آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه‌های علمیه نگاه کرد چراکه نظام تعلیم و تربیت جایگاه مهمی دارد و باید در دانشگاه سند اسلامی و در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین اجرایی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همچنین با گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس، اظهار کرد: این هفته یادآور روزهایی ماندگار در تاریخ کشور است که حماسه فراموش‌نشدنی زنان و مردان این سرزمین و استان ما لرستان است؛ زنانی که در پشتیبانی از جنگ حضور داشتند.

شاهرخی افزود: این هفته ذکر و یاد خون‌هایی است که در راه حفظ خاک این سرزمین اهدا شد تا اسلام و ایران در معادلات جهانی، قدبرافراشته، تاثیرگذار باشد.  

امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: مردم لرستان هیچگاه دلاوری و مردانگی لشکر حضرت ابوالفضل (ع) و سایر نیروهای مسلح را فراموش نخواهد کرد لذا لازم است که صاحب‌نظران در این هفته، ناگفته‌های آن روزگار را برای نسل جوان بیان کنند

دشمن با نفوذ و تبلیغ ناامیدی در کشورها به دنبال رسدین به اهداف خود است

وی در ادامه بر راهبرد نظام سلطه در کشورها اشاره کرد و یادآور شد: نظام سلطه در هر کشوری برای اینکه حاکم شود، روش‌های مختلفی را به کار می‌گیرد و دشمن با نفوذ و تبلیغ ناامیدی، تخریب اقتصاد کشور، با دست‌درازی افراد فاسد به بیت‌المال و گسترش بدحجابی به دنبال پیشبرد اهداف خود است.

نماینده ولی‌فقیه در ادامه گفت: بدحجابی اولین سنگر است که دشمن می‌خواهد به آن برسد و باید هوشیار بود چرا که دشمن حیله‌گر، بدحجابی را طراحی می‌کند و متاسفانه افراد غافل به این نقشه دشمن عمل می‌کنند.

شاهرخی بیان کرد: نیروی انتظامی از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کنند و نباید عده‌ای مخرب، فرهنگ بدحجابی را ترویج دهند لذا همگی تلاش کنند تا با قدرت و نظم این وظیفه را به خوبی انجام دهند.

وی با بیان اینکه همه دولت‌ها خدماتی را ارائه دادند ولی همگی در یک مسئله ضعف نشان دادند و آن حکمرانی اقتصادی است و باید مسئولان به این امر توجه داشته باشند و این ضعف حکمرانی در تنظیم بازار و در اقتصاد را برطرف کنند تا آرامش بهتری بر زندگی مردم حاکم شود، گفت: در انتخاباتی که صورت می‌گیرد، امامان جمعه مُبلغ هیچ فرد و حزبی نیستند و وظیفه ما حمایت از فعالیت‌های سازنده است.

انتهای پیام 

  • جمعه/ ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403063019584
  • خبرنگار : 50177