کره شمالی: جنگ اوکراین نتیجه سیاست‌های آمریکاست

وزیر امور خارجه کره شمالی جنگ اوکراین را نتیجه سیاست‌های ضدروسی آمریکا و متحدانش دانست و گفت ایالات متحده شبه جزیره کره را نیز درگیر یک وضعیت امنیتی متشنج کرده است.

به گزارش ایسنا، «چو سون هی» وزیر امور خارجه کره شمالی امروز (جمعه) گفت مناقشه اوکراین نتیجه سیاست‌های ضدروسی غرب است.

این دیپلمات ارشد کره شمالی که برای شرکت در نشست مجمع زنان اوراسیا به مسکو رفته، گفت: «جنگ اوکراین یکی از بحران‌های ژئوپلتیکی است که جهان در حال حاضر با آن مواجه است و این جنگ نتیجه مستقیم سیاست‌های تقابلی و ضدروسی ایالات متحده و کشورهای غربی است، کشورهایی که به‌صورت نظام‌مند منافع امنیتی مشروع روسیه را در دهه‌های گذشته نقض کرده‌اند.»

وی در ادامه اظهارات خود در این نشست گفت که مردم کره شمالی حمایت کامل خود را از روسیه در وضعیت ژئوپلتیک کنونی اعلام می‌کنند.

آمریکا شبه‌جزیره کره را پرتنش کرده است

چو سون هی در ادامه گفت وضعیت امنیتی در شبه‌جزیره کره همچنان به دلیل اقدامات ایالات متحده متشنج است.

این دیپلمات ارشد کره شمالی گفت: «وضعیت امنیتی در شبه‌جزیر کره امروز بسیار متشنج است.این وضعیت به دلیل طرح‌ها و مانورهای ایالات متحده، به مرور زمان بدتر خواهد شد.»

کره شمالی و کره جنوبی از اواسط سال ۱۹۵۳ آتش‌بس موقت اعلام کردند، اما در واقع از نظر فنی در حالت جنگ هستند، چرا که هرگز معاهده‌ صلحی برای پایان رسمی جنگ امضا نکردند.

آمریکا و متحدانش، کره شمالی را به کمک کردن به روسیه و تامین تسلیحات در ازای کمک‌های اقتصادی و نظامی متهم کرده‌اند که مسکو و پیونگ یانگ آن را رد می‌کنند.

کره شمالی هم رزمایش‌های مشترک سئول و واشنگتن را تمرینی برای حمله دانسته و هر بار که آمریکا و یکی از متحدانش در این منطقه رزمایشی برگزار کرده‌اند، پیونگ‌یانگ واکنش نشان داده است.
انتهای پیام

  • جمعه/ ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1403063019562
  • خبرنگار : 71661