نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

هفته وحدت، جهان اسلام را در راستای امت اسلامی بسیج می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: دشمن‌ستیزی، توجه امت اسلامی به دشمن و غفلت نکردن از او و عدم اختلاف از ویژگی‌های امت واحده است و هفته وحدت، جهان اسلام را در راستای امت اسلامی بسیج می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان با توصیه به رعایت تقوا و با اشاره به تربیت از منظر قرآن اطهار کرد: در این زمینه هم شخصیت‌سازی و وجود شخصیت‌های مفید، موثر و الگو در جامعه موثر است و هم شخصیت پردازی.

وی ادامه داد: در این راستا بایستی شخصیت‌هایی که دارای رشد و پیشرفت معنوی هستند، درست به جامعه معرفی شوند تا به عنوان الگوی جامعه اسلامی مورد توجه قرار بگیرند.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: یکی از الگوهای مورد توجه قرآن کریم «ابرار» هستند که اعتقاداتشان کامل و نسبت به جامعه اطراف خود به ویژه رسیدگی به خویشاوندان نیازمند، ایتام و ... حساس هستند، به کمک جامعه می‌شتابند و نیازی به تشویق و ترغیب ندارند. 

امام جمعه کرمان تصریح کرد: کمک به پیشرفت عبادی جامعه و گسترش احکام الهی، وفای به عهد، صبر و شکر در سختی‌ها و مشکلات از جمله ویژگی‌های ابرار از منظر قرآن کریم است.

 وی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: جهان تا زمان میلاد رسول اکرم(ص) شخصی در تراز ایشان ندیده و در آینده هم نخواهد دید. شخصیت ممتاز و برجسته‌ای که در بین انبیا و اولیای خدا از همه برجسته‌تر و بالاتر است.

علیدادی سلیمانی اظهار کرد: پیامبر اعظم(ص) همه توان خود را صرف دو محور مهم کرد و سال‌های نبوت و رسالت خویش را پای آن گذاشت که اولین آن عبودیت خدای تبارک و تعالی و دوم مبارزه با زورگویان عالم است.

امام جمعه کرمان در ادامه وحدت، همدلی، یکرنگی و برادری را از ویژگی‌های امت اسلامی دانست و گفت: جهت امت اسلامی از دیدگاه پیامبر دفاع از اخلاق، معنویت و عدالت است.

وی افزود: دشمن‌ستیزی، توجه امت اسلامی به دشمن و غفلت نکردن از او و عدم اختلاف از دیگر ویژگی‌هاست و هفته وحدت، جهان اسلام را در راستای امت اسلامی بسیج می‌کند.

علیدادی سلیمانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با اشاره به دستاوردهای زیاد آن دوران، روحیه حاکم بر جبهه‌های جنگ از جمله روحیه عبودیت و انسان‌سازی را مورد اشاره قرار داد.

وی گفت: جوانان ما در دوران دفاع مقدس توانستند غرور ملی را در کنار غیرت دینی به تابلویی درس‌آموز برای نسل آینده تبدیل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به بازگشایی مدارس بیان کرد: دست معلم تراز انقلابی را باید بوسید و عزت و تکریم این قشر باید از طرف تک تک افراد به ویژه خانواده‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام 

  • جمعه/ ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403063019548
  • خبرنگار : 50187