امام جمعه قزوین: 

فتنه‌ای بی‌رحم‌تر از فتنه صهیونیست وجود ندارد

امام جمعه قزوین گفت: فتنه‌ای بی‌رحم‌تر از فتنه صهیونیست وجود ندارد و قرآن کریم حل این فتنه را کشتن این اشغالگران می‌داند چراکه پلیدترین موجودات روی زمین هرجایی هم که بروند آنجا هم فتنه برپا خواهند کرد؛ امیدواریم که به زودی شاهد نابودی صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی باشیم. 

به گزارش ایسنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که ۳۰ شهریور در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال می‌فرماید دنبال هر کسی و هر حزبی نیفتید شما باید به دنبال حزب خدا، رسول خدا و ائمه عصمت و طهارت باشید تا بتوانید به رستگاری دست پیدا کنید. 

وی با اشاره به اینکه شاگردی مکتب رسول خدا موجب سعادت دنیا و آخرت می‌شود، افزود: خداوند درباره پیامبر(ص) در قرآن فرموده است ما تو را جز رحمت برای اهل عالم نفرستادیم تو رسول یک منطقه، یک کشور، یک قوم یا یک ملت نیستی بلکه تو در هر امتی پیامبر هستی. 

امام جمعه قزوین تصریح کرد: صهیونیست‌ها دشمن خدا و دشمن انسان هستند و کار آنان نسل کشی، دشمنی و خشونت است که دست به کشتن کودکان و مردمان مظلوم غزه زده‌اند. 

وی ادامه داد: باید با کینه مقابله کرد تا محبت و دوستی بینمان جاری باشد همانطور که در قرآن بیان شده مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ به این معنا که محمّد(ص) فرستاده خداست و کسانی که با او هستند، بر کفار سختگیر و با همدیگر مهربانند. 

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به تقوا باید شاگرد قرآن باشیم چراکه قرآن در تمامی آیه‌هاش انسان را به تقوا نزدیک می‌کند، همچنین برای رسیدن به تقوا باید اسوه و الگوی ما رسول اعظم (ص) و ائمه هدی باشند. 

وی افزود: برای رسیدن به تقوا باید از عقل استفاده کرد چراکه عقل ما را به مکتب دین، قرآن، اهل بیت عصمت و طهارت نزدیک می‌کند. 

امام جمعه قزوین گفت: خداوند در قرآن در خصوص اخلاق رسول خدا فرموده است پیامبر در اخلاق انسان با عظمتی است و پیامبر (ص) در برابر کسانی که به او ظلم می‌کردند از خداوند می‌خواست محبت و مهر او را در دل آنان بیندازد. 

وی ضمن تبریک ولادت امام صادق(ع) تصریح کرد: امام صادق(ع) فرموده‌اند اَربَعَةُ اَشیاءَ، القَلیلُ مِنها کَثیرٌ: آَلنّارُ، وَ العَداوَة، وَ الفَقرُ وَ المَرَضُ به این معنا که چهار چیز است که اندک آن نیز بسیار است، فتنه، خواب، دشمنی و بیماری.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: مسئولین و مردم باید بدانند دشمن از هرگونه دشمنی علیه ما بهره می‌برد پس باید دقت بیشتری داشته باشیم چراکه دشمن ما به جنون و دیوانگی رسیده و دیوانه هر کاری می‌کند و سرش را به هر دیواری می‌کوبد. 

وی خاطرنشان کرد: فتنه‌ای بی‌رحم‌تر از فتنه صهیونیست وجود ندارد و قرآن کریم حل این فتنه را کشتن این اشغالگران می‌داند چراکه پلیدترین موجودات روی زمین هرجایی هم که بروند آنجا هم فتنه برپا خواهند کرد؛ امیدواریم که به زودی شاهد نابودی صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی باشیم. 

امام جمعه قزوین تصریح کرد: آرمان‌های الهی بدون وحدت تمامی مسلمان محقق نمی‌شود و یکی از این موارد نشست‌های وحدت اسلامی است که برگزار می‌شود، امیدوارم خداوند متعال وحدت و دوستی را بین همه مسلمان جهان جاری کند. 

انتهای پیام

  • جمعه/ ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403063019517
  • خبرنگار : 50553