افتتاح ۱۷۷ طرح آموزشی در قالب ۷۱۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور در سفر به جنوب استان سیستان و بلوچستان طی آیینی ۱۷۷ فضای آموزشی در قالب ۷۱۰ کلاس درس را به صورت همزمان افتتاح کرد.

حمیدرضا خان محمدی امروز جمعه در جمع مردم بخش پیرسهراب چابهار اظهار کرد: بزرگترین رویداد کشور روز یکشنبه آغاز خواهد شد، که این افتتاح بخشی از آن رویداد بزرگ است و در اقصی نقاط کشور یک‌هزار و ۷۰۰ فضای آموزشی با توان حدود هشت هزار کلاس درس، مهر ماه امسال تقدیم دانش آموزان عزیز خواهد شد، که نقطه بارز آن این است که ۵۴ درصد از این کلاس‌ ها با مشارکت خیرین مدرسه ساز ساخته شده که کار بسیار بزرگی است.

وی افزود: سه فضای آموزشی با ۳۶ کلاس درس در شهرستان چابهار مورد بهره‌برداری قرار گرفت که موجب خوشحالی مردم بویژه دانش آموزان شد.

 رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: یکی از افتخارات مدرسه سازی این است که پرچم ایران را در اقصی نقاط کشور برافراشته می‌کند، یعنی هرجا می‌خواهیم نمادی را برای کشور عزیزمان داشته باشیم آنجا باید مدرسه باشد و از منظر محتوا هرجا که مدرسه هست آبادانی، پیشرفت و توسعه شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: ما کاری مهمتر از مدرسه سازی نداریم، شعار اول مهر امسال هم این است «برای ایران، برای مدرسه»، یعنی اگر می‌خواهیم برای پیشرفت کشور عزیزمان کاری کنیم باید به مدارس نگاه کنیم.

خان محمدی از حضور خیران مدرسه ساز، موسسات خیریه و همه افرادی که در عرصه مدرسه سازی مشارکت می کنند، تقدیر و خاطرنشان کرد: خواسته ما از این عزیزان این است که مانند حسین عزیز که مدرسه‌یاری را بنا نهاد در کنار مدارس خودشان باشند چرا که رشد و تعالی کشور در سایه ارتقای آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: طرح های آموزشی افتتاح شده در قالب مدرسه ۱۲ کلاسه علوی در محله مراد آباد با زیربنای هزار و ۱۷۰ مترمربع با مشارکت بنیاد علوی، دبیرستان دخترانه الزهرا با ۱۲ کلاس درس در محله جدگال آباد با زیربنای هزار و ۴۴۰ مترمربع با مشارکت خیرین نیک اندیش خانواده‌های یاوری و مجیبیان است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: همچنین مجتمع شبانه روزی ۱۲ کلاسه حسین علیمرادی بخش پیرسهراب شهرستان چابهار با زیربنای پنج هزار و ۵۰۰ مترمربع با مشارکت مؤسسه دست یاری به دشتیاری، سازمان منطقه آزاد تجاری چابهار، مؤسسه سیدالشهدا(ع) و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان بهره برداری شد و بخش مهمی از مشکلات آموزشی در حاشیه شهر چابهار و بخش پیرسهراب را در آغاز سال تحصیلی جدید را مرتفع خواهد کرد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403063019422
  • خبرنگار : 50599