جام جهانی فوتسال - ازبکستان

ایران با گلباران گواتمالا به دور حذفی صعود کرد

تیم ملی فوتسال ایران در دومین دیدار خود در جام جهانی با نتیجه ۹ بر ۴ گواتمالا را شکست داد و شش امتیازی شد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتسال ایران در دومین بازی مرحله گروهی خود در جام جهانی با نتیجه ۹ بر ۴ گواتمالا را شکست داد.

برای ایران در این بازی سعید احمد عباسی (۳گل)، سالار آقاپور (۲گل)، حسین طیبی (۲گل)، بهروز عظیمی و مهدی کریمی گلزنی کردند.

ترکیب اولیه تیم ملی در این بازی سعید مومنی، سالار آقاپور، مهدی کریمی، بهروز عظیمی و محمدرضا سنگ‌سفیدی بودند.

نیمه نخست

تیم ملی فوتسال ایران بازی را با پرس سنگین در زمین گواتمالا شروع کرد و کاملا بازی را در اختیار داشت. گواتمالا که تحت تاثیر برتری فنی تیم ایران قرار گرفته بود، در لاک دفاعی فرو رفت. فشار روی دروازه گواتمالا، تمرکز بازیکنان این تیم را گرفته بود و آن‌ها توانایی حفظ توپ در زمین را نداشتند.

علی رغم کنترل بازی توسط تیم ملی ایران و فشارها و ضربات پیاپی روی دروازه گواتمالا، بازیکنان این تیم در یک ضد حمله و در دقیقه ۶ با سه ضرب به دروازه ایران رسیدند و پاتریک رویس دروازه را باز کرد.

بلافاصله و چند ثانیه بعد از این گل، سعید احمد عباسی در گوشه راست زمین صاحب توپ شد و با یک چرخش، شوت محکم خود را به زیر طاق دروازه گواتمالا زد تا نتیجه یک بر یک مساوی شود.

دفاع فشرده و بسته گواتمالا کار گلزنی را برای ایران سخت کرده بود. گواتمالا زمانی که در زمین خود صاحب توپ می‌شد با پاس‌های بلند سعی در حرکت از پشت دفاع ایران را داشتند که در این امر ناکام ماندند.

دقیقه ۱۱ بازی و پس از حملات پرفشار ایران، سالار آقاپور با یک ضربه زیبا از پشت محوطه، دروازه گواتمالا را باز کرد تا نتیجه ۲ بر یک شود.

شوت‌های پیاپی بازیکنان ایران را دروازه‌بان گواتمالا دفع می‌کرد و بازیکنان این تیم که زیر پرس سنگین ایران بودند، به محض آنکه صاحب توپ می‌شدند به زیر توپ می‌زدند تا خطر را از دروازه خود دور کنند اما در دقیقه ۱۴ و پس از توپ گیری مسلم اولاد قباد در میانه زمین، او حسین طیبی را صاحب توپ کرد و طیبی با یک شوت، سومین گل ایران را به ثمر رساند.

گواتمالا در دقیقه ۱۶ توانست دومین حمله خطرناک خود را روی دروازه ایران ایجاد کند که با یک ناهماهنگی میان سعید مومنی، دروازه‌بان تیم و خط دفاعی و در پی خروج ناموفق او، با ضربه رویس به گل دوم رسیدند.

گواتمالا برای متوقف کردن بازیکنان ایران خطاهای متعدد می‌کردند، در دقیقه ۱۶ و با خطای ششمی که انجام دادند، ایران صاحب پنالتی از روی نقطه دوم شد که سعید احمد عباسی، در گل کردن این توپ ناموفق بود.

شاگردان وحید شمسایی، موقعیت‌هایی زیادی را روی دروازه حریف خلق کردند اما دفاع فشرده گواتمالا مانع گلزنی ایران شد و در ادامه گواتمالا با حمله خطرناک سوم خود و با شوت ماروین ساندووال، به طاق دروازه مومنی، سومین گل گواتمالا را به ثمر برساند تا دو تیم با نتیجه تساوی راهی رختکن شوند.

نیمه دوم

با آغاز نیمه دوم سعید مومنی جای خود را به باقر محمدی داد.

سالار آقاپور در دقیقه یک نیمه دوم و با یک شوت عالی از زاویه بسته دروازه گواتمالا را باز کرد تا دومین گل خود و چهارمین گل تیم ملی ایران در این دیدار را به ثمر برساند.

بهروز عظیمی،‌ بازیکن جوان تیم ملی در دقیقه ۵ نیمه دوم با یک شوت پای چپ به زاویه مخالف دروازه‌بان، گل پنجم ایران را به ثمر رساند.

دقیقه ۷ بازی و با شروع خوب باقر محمدی، سعید احمد عباسی پاس امیرحسین داودی را به گل تبدیل کرد. تا تیم ملی ایران با سه ضربه به گل ششم برسد.

گواتمالا در ادامه نیز روش بازی خود را تغییر نداد و با دفاع منسجم و پس از آن با پاس‌های بلند سعی در ایجاد موقعیت داشتند که موفق نبودند. تیم ملی ایران نیز فشار خود را روی دروازه حریف حفظ کرده بود و بعد از حملات پیاپی در دقیقه ۱۲ با شوت مهدی کریمی به گل هفتم رسید.

گواتمالا از بازی فشرده خود خارج شد و دست به حمله زد و در دقایقی روی دروازه ایران فشار آورد که این حملات به جز یک ضربه به تیر دروازه، نتیجه دیگری در پی نداشت. بازی باز حریف این فرصت را به تیم ملی ایران داد تا از فضای ایجاد شده در زمین گواتمالا استفاده کند و توسط حسین طیبی به گل هشتم برسد.

گواتمالا در دقایق پایانی بازی رو به پاور پلی (۵ نفره) آورد و توانست در دقیقه ۳۷ این دیدار برای بار چهارم و توسط ادگارد سانتیسو دروازه ایران را باز کند.

تیم گواتمالا که کاملا جلو کشیده بود و بازی پاور پلی انجام می‌داد در یک ضد حمله غافلگیر شد و با هت‌تریک سعید احمد عباسی، نهمین گل را دریافت کرد و بازی به نتیجه ۹ بر ۴ به اتمام رسید.

تیم ملی فوتسال ایران با این برد ۶ امتیازی شد و به دور حذفی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ صعود کرد.

انتهای پیام 

  • پنجشنبه/ ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۱
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1403062919275
  • خبرنگار : 30192