پوتین: تولید تسلیحات را چند برابر کرده‌ایم

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه امروز (پنج‌شنبه) گفت: روسیه تولید تسلیحات بسیار مورد نیاز را چند برابر کرده و ویژگی‌های آنها را بر اساس تجربه رزمی در شرایط عملیات نظامی ویژه در اوکراین بهبود بخشیده است.

به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در نشست کمیسیون نظامی-صنعتی برای توسعه سیستم‌های هوانوردی بدون سرنشین برای مقاصد ویژه گفت: «و امروزه شرکت‌های صنایع دفاعی به‌طور دقیق و ریتمیک کار می‌کنند و هر کاری را که لازم است برای تأمین سلاح‌ها، تجهیزات، مهمات و تجهیزات مدرن برای نیروهای درگیر در یک عملیات ویژه نظامی انجام می‌دهند. به لطف سخت‌کوشی این چنینی کارکنان این صنعت، خروجی نمونه‌های مورد تقاضا چند برابر شده است و ویژگی‌های تاکتیکی و فنی آنها بر اساس ویژگی‌های کاربرد رزمی بهبود یافته و تطبیق داده شده است.»

رئیس‌جمهور روسیه گفت مسکو باید نیازهای نیروهای مسلح را به طور کامل برآورده کند، تولید هواپیماهای بدون سرنشین را افزایش دهد و فناوری‌های هوش مصنوعی را معرفی کند و افزود که خط سیستم‌های بدون سرنشین در روسیه در حال گسترش است و قایق‌های بدون سرنشین و سکوهای روباتیک در حال ایجاد هستند.

پوتین

به گفته پوتین، روسیه ۱۴۰ هزار پهپاد به ارتش روسیه در سال ۲۰۲۳ عرضه کرد و قصد دارد تعداد هدف را تا ۱۰ برابر برای سال ۲۰۲۴ افزایش دهد.

پوتین

رئیس‌جمهور روسیه در نشست کمیسوین نظامی-صنعتی افزود: در مجموع در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۴۰ هزار وسیله بدون سرنشین از انواع مختلف به نیروهای مسلح تحویل داده شده است، امسال تولید پهپادها چندین برابر و به عبارت دقیق‌تر تقریبا ۱۰ برابر برنامه‌ریزی شده است.

پوتین

پوتین افزود: «تولید انبوه پهپادها بر اساس ۴۸ مرکز ویژه انجام خواهد شد.»

پوتین گفت: «کار بر روی طراحی، آزمایش و تولید انبوه پهپادها بر اساس مراکز تحقیقاتی و تولیدی ویژه انجام خواهد شد و قرار است تا سال ۲۰۳۰، ۴۸ سایت از این نوع در مناطق مختلف ایجاد شود.»

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403062919266
  • خبرنگار : 71402

برچسب‌ها