پاکستان «ماجراجویی تروریستی» رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

وزارت خارجه پاکستان امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد که پاکستان حملات تروریستی در سراسر لبنان را که در آن بیش از ۳۰ کشته و هزاران تن دیگر زخمی شدند، به شدت محکوم کرده است.

به گزارش ایسنا، وزیر بهداشت لبنان امروز از افزایش شمار شهدای انفجار دستگاه‌های ارتباطی پیجر حزب‌الله در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به ۳۷ نفر خبر داد. مقامات لبنانی به رویترز گفتند که آژانس جاسوسی موساد اسرائیل مواد منفجره را در داخل ۵۰۰۰ پیجر وارد شده توسط حزب‌الله در ماه‌ها قبل از انفجارهای روز سه‌شنبه جاسازی کرده بود.

در همین رابطه «ممتاز زهرا بلوچ» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در نشست این هفته خود در اسلام‌آباد گفت: «پاکستان حملات این هفته در لبنان را که از طریق انفجار تجهیزات الکترونیکی انجام شده است، به شدت محکوم می‌کند. استفاده از ابزارهای سایبری و الکترونیکی برای ارتکاب تروریسم در کشورهای خارجی مذموم است. ما تروریسم را در همه اشکال و مظاهر محکوم می‌کنیم و عمیق‌ترین تسلیت خود را به خانواده‌های قربانیان و مردم و دولت جمهوری لبنان ابراز می‌کنیم.»

وزارت خارجه پاکستان تاکید کرد که «این حملات تروریستی مظهر ماجراجویی نگران‌کننده اسرائیل در منطقه است که صلح و امنیت منطقه را به خطر انداخته است.»

به گزارش وب‌سایت داون، این سخنگو افزود: «پاکستان بر حمایت خود از حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان تاکید می‌کند و از جامعه بین‌المللی می‌خواهد که گام‌های فوری برای پاسخگویی اسرائیل در مورد اقدامات تروریستی بین‌المللی آن و نقض قوانین بین‌المللی بردارد.»

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان همچنین گفت: «اسلام‌آباد حمله هوایی ۱۲ سپتامبر اسرائیل به مدرسه‌ای در غزه را که منجر به کشته شدن ۱۸ نفر از جمله شش کارمند سازمان ملل شد، به شدت محکوم می‌کند. قتل‌عام وحشتناک که شامل کشته شدن کارکنان نیز می‌شود، جنایت دیگری است که اسرائیل از اکتبر سال گذشته در غزه مرتکب شده است. این حملات مداوم به اهداف غیرنظامی از جمله اردوگاه‌های آوارگان همچنین برخلاف روح اقدامات موقت دیوان بین‌المللی دادگستری است که خواستار ارائه خدمات ضروری و کمک‌های بشردوستانه برای مقابله با چالش‌های فلسطینی‌ها در غزه است.»

او گفت: «پاکستان خواستار اجرای کامل نظر مشورتی دیوان بین‌المللی دادگستری است که بر ماهیت غیرقانونی اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی تاکید می‌کند. این کشور همچنین بر نیاز فوری جامعه بین‌المللی به حمایت از حق تعیین سرنوشت برای مردم فلسطین تاکید دارد. این شامل یک آتش‌بس فوری و بدون قید و شرط برای پایان دادن به رنجی است که مردم غزه با آن مواجه هستند.»

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۵
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1403062919262
  • خبرنگار : 71402