مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان:

اجرا نشدن کامل قانون کار منجر به کاهش انگیزه کار توسط نیروی انسانی می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: عدم اجرای کامل قانون کار توسط شرکت‌ها و صاحبان صنایع منجر به افزایش پرونده‌های شکایت و کاهش انگیزه کار توسط نیروی انسانی خواهد شد.

میثم مداحی، امروز (پنجشنبه، ۲۹ شهریور) در دیدار با فرماندار تیران وکرون، اظهار کرد: بعضی از شرکت‌های صنعتی و کارفرمایان قانون کار را به صورت کامل در حق کارگران انجام نمی‌دهند و این موضوع باعث شده تا انگیزه برای فعالیت کارگران کاهش پیدا کند.‌

وی افزود: عدم اجرای کامل قانون کار و بی توجهی به پرداخت حقوق نیروی انسانی در آینده منجر به بی‌انگیزگی افراد برای فعالیت در شرکت‌ها خواهد شد و از طرفی بابت حقوق و مزایا اقدام به شکایت و طرح دعوا در محاکم قضایی و شبه قضایی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به اعتقاد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان، مردم نسبت به حق خود در برابر دیگران آگاه بوده و مطالبه گیری بیشتری برای دستیابی به اهداف و حقوق خود دارند از این جهت امکان بی توجهی به دغدغه‌ها و پیگیری‌های آنان وجود ندارد.

مداحی با اشاره به اینکه کارفرمایان حقوق نیروهای خود را بر اساس قانون کار و اجرای ضوابط مثل طبقه بندی، حق آلایندگی و مواردی از این قبیل پرداخت کنند، خاطرنشان کرد: این بی توجهی‌ها منجر به افزایش پرونده‌های شکایت و کاهش انگیزه کار توسط نیروی انسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه نسل جدید به دنبال مشاغلی با مزایای بهتر و عدم محدودیت زمانی و مکانی هستند، تصریح کرد: همین موضوع باعث شده بازار کار خانگی و فعالیت از راه دور با اقبال عمومی روبرو باشد.‌

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر جوانان اقبال خوبی از مشاغل تولید محتوا و تبلیغاتی در شبکه‌های مجازی نشان داده‌اند و با کمترین امکانات و به دور از محدودیت زمان و مکان فعالیت می‌کنند.

مداحی با بیان اینکه ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه کاریابی استان اصفهان ثبت شده، خاطرنشان کرد: تنها ۱۷ هزار متقاضی شغل در این سامانه ثبت کرده‌اند که جمعیتی از این افراد خواهان این ۲۸ هزار شغل نبوده‌اند و همین بی انگیزگی و عدم مزایا و حقوق کافی مانع اشتغال آنان شده است.

ارتقای ساختار اداری، اداره تعاون و کار  تیران و کرون

همچنین فرماندار تیران و کرون در این جلسه به موضوع ساختار اداری و جایگاه سازمانی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان اشاره کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور به استان اصفهان این موضوع از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواسته شده اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

علی محمدی کیا با بیان اینکه توسعه اقتصادی در تیران و کرون روند روبه رشدی داشته، خاطرنشان کرد: در این شهرستان با کمبود نیروی انسانی روبرو هستیم.

وی ادامه داد: آموزش نیروهای مشغول به فعالیت در گلخانه‌ها، شرکت‌ها و موسسات توسط فنی حرفه‌ای منجر به توانمندسازی آنان و ارتقا کیفیت کار می‌شود که افزایش رشته‌های آموزشی در این مرکز نیاز است.

فرماندار تیران و کرون آموزش و مهارت افزایی نیروی کار در این شهرستان را منجر به افزایش ظرفیت نیروی انسانی ایرانی دانست و یادآور شد: به کارگیری نیروی انسانی ایرانی مانع از انگیزه برای استفاده از نیروی کار اتباع خواهد شد.

انتهای پیام 

  • پنجشنبه/ ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403062919249
  • خبرنگار : 50605