ارمنستان مدعی خثنی‌سازی تلاش برای «کودتا» شد

ارمنستان با طرح ادعای خنثی‌سازی یک «کودتا»، از بازداشت سه تن در این رابطه خبر داد. به گفته ایروان، این دسیسه از سوی جناحی که به ادعای آن، گروهی را در روسیه جذب و آموزش می‌داد، سازماندهی شده بود.

به گزارش ایسنا، بر اساس بیانیه کتبی کمیته تحقیقات ارمنستان، تحقیقات از هفت مظنون آغاز شده است. پنج نفر از آنها اتباع ارمنی هستند، در حالی که دو نفر از جامعه ارمنی در منطقه قره‌باغ آذربایجان شناسایی شدند و «به ظن توطئه برای به دست گرفتن قدرت از طریق غیر قانونی» تحت تحقیقات قرار دارند.

طبق ادعای مطرح‌شده‌ در این بیانیه، در آماده‌سازی برای توطئه، تعداد قابل توجهی از افراد از ارمنستان و منطقه قره‌باغ استخدام و برای یک برنامه آموزشی سه ماهه به روسیه فرستاده شدند و هر کدام ماهیانه ۲۲۰ هزار روبل روسیه (تقریبا ۲۳۵۰ دلار) دریافت می‌کردند.

به ادعای ایروان، این آموزش شامل آموزش استفاده از تسلیحات سنگین بود و شرکت‌کنندگان متعاقبا برای شرکت در عملیات و آموزش دیگران به ارمنستان بازگشتند.

در بیانیه این کمیته آمده است: «افراد جذب‌شده به شهر روستوف-نا-دونو روسیه منتقل شدند و در آنجا تحت آزمایش‌های دروغ‌سنجی قرار گرفتند تا هرگونه وابستگی به سازمان‌های مجری قانون ارمنستان مشخص شود. متعاقب آن، افراد به یک پایگاه نظامی در روسیه که با نام «آربات» به آن اشاره می‌شد، منتقل شدند؛ جایی که ماهیت واقعی آموزش آنها، برای شرکت در کودتا، برای آنها فاش شد.»

ایروان گفت که برخی از افراد پس از اطلاع از طرح کودتا، تصمیم به خروج گرفتند که در نهایت به افشای این توطئه از طریق تحقیقات بعدی اجرای قانون منجر شد.

به گزارش حریت، در حالی که تحقیقات ادامه دارد، سه نفر توسط دادگاه بازداشت شده‌اند و مقامات هنوز در حال بررسی هستند که آیا شخصیت‌های دیگری در تلاش برای کودتا دست داشته‌اند یا خیر.

مقامات روسیه هنوز در مورد ادعاهای ارمنستان اظهار نظری نکرده‌اند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403062919236
  • خبرنگار : 71402

برچسب‌ها