وضعیت پیست آتشگاه کرج همچنان نامشخص است

رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان البرز گفت: علی‌رغم هشت سال پیگیری و رایزنی‌های متعدد با مراجع ذی ربط و حتی موافقت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، احداث پیست آتشگاه، هنوز به نتیجه نرسیده است و احداث این پیست عزم ملی می‌طلبد.

اردشیر درویشی در گفت وگو با ایسنا، افزود: پروژه آتشگاه موقعیت مناسبی برای توسعه گردشگری ورزشی استان است و علاوه بر توسعه ورزش در سطح استان موجب جذب ورزشکاران از استان‌های همجوار و میزبانی از مسابقات بین المللی و ملی موتورسواری و اتومبیلرانی خواهد شد.

رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان البرز تصریح کرد: با توجه به اینکه البرز قطب موتورسواری و اتومبیلرانی کشور است و۶۰ کمیته فعال موتورسواری و اتومبیلرانی به صورت همگانی و حرفه ای در دو بخش بانوان و آقایان در این هیات فعالیت می کنند، توسعه زیرساخت های این ورزش بسیار حائز اهمیت است.

درویشی با اشاره به ضرورت احداث پیست سرعتی در استان البرز بیان کرد: البرز در رشته های سرعتی موتورسواری و اتومبیلرانی قهرمانان ارزنده و خوش آتیه دارد و احداث یک پیست سرعتی برای آموزش و تمرین موتورسواران و اتومبیلرانان از  مهم‌ترین مواردی است که حتما باید در استان البرز اجرایی شود.

وی عنوان کرد: استان البرز تنها استانی است که در رشته اتومبیلرانی مقام های بین المللی کسب کرده است. سال گذشته البرز صاحب دو مقام قهرمانی سال و یک مقام نائب قهرمانی سال شد و چهل و چهار سکوی مسابقات قهرمانی کشور را به نام خود رقم زد.

متولی ورزش اتومبیلرانی و موتورسواری البرز در ادامه بیان کرد: تمام این افتخارات حاصل تلاش ورزشکاران و حامیان موتورسواری و اتومبیلرانی البرز است که با همدلی برای توسعه همه جانبه ورزش مهیج و مفرح موتورسواری و اتومبیلرانی  می کوشند.

درویشی یکی از اولویت های هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان البرز را در بحث استعدادیابی و آموزش دانست و افزود:  تمام تلاش ما برای کشف استعدادهای تازه  است و بعد از آن آموزش اصولی و صحیح که با نظارت مربیان، متخصصان ‌ کارشناسان این ورزش به صورت متمرکز و استاندارد اجرایی می شود و حاصل این برنامه ریزی رعایت دقیق  قوانین راهنمایی و رانندگی، کاهش تصادفات، حفظ جان علاقه مندان و کاهش تصادفات و رانندگی ایمن است.

وی ادامه داد:  هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان البرز با تمرکز و برنامه ریزی در تورینگ و سافاری طبیعتگردی و بومگردی کمپر و کاروانینگ و برگزاری رالی تورهای گردشگری خانوادگی سهم بسزایی در گسترش ‌و رونق گردشگری ورزشی و بومگردی و طبیعتگردی در سطح ملی و بین المللی دارد.

این مسئول فعالیت های فرهنگی و همگانی را از دیگر اولویت های هیئت برشمرد و بیان کرد: ترویج فرهنگ صحیح موتورسواری و اتومبیلرانی و توسعه همگانی این ورزش مهیج و مفرح در همه اقشار و در همه سنین از اهداف هیئت است که با برگزاری رالی تورهای گردشگری و مسابقات همگانی برای اقشار مختلف ، نمایشگاه ها و همایش های خودرویی وموتوری به اجرایی کردن این هدف پرداخته‌ایم.

وی اظهار کرد: با توجه به بزرگداشت هفته گردشگری و تربیت بدنی و با توجه به اهمیت و ضرورت توسعه و تسهیل گردشگری دو رالی تور گردشگری خانوادگی به مقاصد استان های گیلان و مازندران در مهر ماه برگزار و به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس رژه باشکوه موتوری و خودرویی روز شنبه سی ‌و یکم شهریور ماه در سطح استان البرز اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403062919190
  • خبرنگار : 50482

برچسب‌ها