استاندار اصفهان:

آلودگی هوا و فرونشست زمین مهم‌ترین چالش‌های استان اصفهان هستند

استاندار اصفهان گفت: آلودگی هوا و فرونشست زمین  از مهم‌ترین چالش‌های استان اصفهان هستند، به‌طوری که در این استان با سه میلیارد متر مکعب کسری آب‌خوان مواجه هستیم.

سید رضا مرتضوی، امروز(پنجشنبه، ۲۹ شهریور) در شورای اداری مشترک شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل‌ که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: تمرکزگرایی از مهم‌ترین مشکلات کشور است و به همین علت، حل بسیاری از مسائل کشور با چالش روبرو شده است.

وی افزود: حکمرانی متمرکز به قدری گسترش یافته که روند حرکت در بودجه ریزی نیز تمرکزگرایانه است، و دولت به تمرکززدایی و تفویض اختیار به استان‌ها، بی‌توجهی نشان داده است.

به گزارش ایسنا، استاندار اصفهان با اشاره به مشکل اشتغال در کشور تاکید کرد: حجم سرمایه‌گذاری در استان اصفهان به قدری است که در برخی از شهرستان‌ها از جمله کاشان و آران و بیدگل با مشکل کمبود نیروی فعال در حوزه صنعت روبرو هستیم.

مرتضوی تصریح کرد: استان اصفهان در حوزه صنعت و کشاورزی پیشینه تاریخی بالایی دارد و در حوزه‌های فرهنگ، هنر، علم و فناوری نقش بارزی را در طول تاریخ ایران ایفا کرده است.

وی گفت: شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل خطه‌ای ارزشمند در استان اصفهان محسوب می‌شوند و در حوزه‌های مختلف این استان، بسیار خوش درخشیده‌اند.

مرتضوی افزود: برگزاری این نشست با حضور رئیس قوه مقننه، اقدامی مؤثر در توسعه و آبادانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل است و امیدواریم مصوبات آن منجر به پیگیری و حل مسائل مردم دو شهرستان و تقویت همکاری میان شهرستان‌ها شود.

 محمدباقر قالیباف، در سفر خود به کاشان علاوه بر شرکت در نشست شورای اداری شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل، از برخی پروژه‌های عمرانی بازدید و در کنگره بزرگداشت علی بن محمد الباقر(ع) شرکت کرد.

انتهای پیام 

  • پنجشنبه/ ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403062919171
  • خبرنگار : 50260