برگزاری محفل شعرخوانی و بزرگداشت استاد محمدعلی بهمنی در قشم

به مناسبت روز شعر و ادب فارسی محفل شعرخوانی شاعران قشم و بزرگداشت استاد محمد علی بهمنی برگزار شد.

امروز پنجشنبه ۲۹ شهریور، در این محفل که در مرکز رسانه جزیره قشم برگزار شد، در ابتدا نوجوانان نقال با ابیاتی از شاهنامه برنامه را آغاز کردند.

پس از آن محمد غفاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم ضمن خوش آمد و تبریک روز شعر و ادب فارسی به شاعران حاضر در جلسه، وضعیت جزیره قشم در حوزه شعر و ادب را مناسب دانست و از تلاش شاعران برای روشن نگاه داشتن چراغ این هنر اصیل قدردانی کرد. 

همچنین وی مرحوم استاد محمد علی بهمنی را فردی نمونه‌ از نظر اخلاقی معرفی کرد و بر اثرگذاری اشعار بهمنی در شعر معاصر و زبان خاص و سهل ممتنع شعر او تاکید کرد.

در ادامه شاعران حاضر در جلسه به شعرخوانی و بیان خاطراتشان از مرحوم محمد علی بهمنی پراختند. 

حامد محمدزاده، صمد عجم، سوسن شکوهی، رشاد عقیلی، آیدین قرایی، ابراهیم کارگرنژاد، کیانوش محبی، محمد امیری، محمد زبیری، عالیه رهنما، فریبا دارابی، خدیجه دریانورد، ایرج اعتمادی و سپیده فانی شاعرانی بودند که در جایگاه حاضر شدند.

مهمان ویژه این برنامه امید مهدوی مجد، دادستان قشم بود که در جایگاه حاضر شد و پیرامون ادبیات و شعر به عنوان یک درمان معنوی برای جامعه سخن گفت و با یادی از استاد شهریار، از شاعران قشم و مدیران فرهنگی جزیره خواست تا جلسات این چنینی را پررنگ‌تر برگزار کنند.

ادریس راموز معاون فرهنگی گردشگری و اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم، ابراهیم گورانی مدیر گردشگری و میراث فرهنگی و فاطمه باقری مشاور امور بانوان مدیرعامل منطقه آزاد قشم از دیگر مسئولان حاضر در این جلسه بودند.

انتهای پیام 

  • پنجشنبه/ ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403062919170
  • خبرنگار : 50567