چین: اسرائیل باید عملیات نظامی در غزه را متوقف کند/با هرگونه نقض حاکمیت و امنیت لبنان مخالفیم

سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (پنج‌شنبه) گفت همه طرف‌های درگیر در مناقشه رژیم صهیونیستی و حماس باید به قطعنامه‌های سازمان ملل متحد، از جمله قطعنامه‌ای که چهارشنبه اتخاذ شد و از تل‌آویو خواسته ظرف ۱۲ ماه از اراضی اشغالی فلسطینی خارج شود، عمل کنند.

به گزارش ایسنا، «لین جیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت همه طرف‌های درگیر در مناقشه رژیم صهیونیستی و حماس باید از قطعنامه‌های سازمان ملل متحد، از جمله قطعنامه‌ای که روز چهارشنبه اتخاذ شد و از اسرائیل خواسته بود ظرف ۱۲ ماه از سرزمین‌های فلسطینی اشغالی خارج شود، عمل کنند.

وی گفت اسرائیل باید فورا عملیات نظامی در نوار غزه را متوقف کند و از گسترش شهرک‌های غیرقانونی در کرانه باختری جلوگیری کند.

لین افزود: «کشورهای مربوطه باید نگرش مسئولانه اتخاذ کنند و اقدامات مشخصی را برای پیشبرد اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل انجام دهند.»

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت پکن به «ارتباطات نزدیک» با همه طرف‌ها ادامه می‌دهد و برای آتش‌بس و «راه‌حلی جامع، عادلانه و پایدار برای مسئله فلسطین» تلاش می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین بار دیگر تاکید کرد: «از درخواست سازمان ملل متحد از اسرائیل برای پایان دادن به اشغال سرزمین‌های فلسطینی استقبال می‌کنیم و امیدواریم این قطعنامه اجرایی شود.»

این سخنگو همچنین با اشاره به انفجارهای مرگبار در لبنان در ارتباط با پیجرها و بیسیم‌های آلوده به مواد انفجاری که مسوولیت آن به گردن رژیم صهیونیستی است، افزود: «ما با هرگونه نقض حاکمیت و امنیت لبنان مخالفیم و به تحولات لبنان توجه زیادی داریم.»

او گفت که چین از نزدیک انفجارهای پیجرها در لبنان را زیر نظر دارد و نگران است که این حادثه بتواند تنش ها را در منطقه تشدید کند.

 سخنگوی پکن افزود: پکن از طرف‌های مربوطه می‌خواهد تا از صلح و ثبات در منطقه محافظت کنند.

وقتی از لین در مورد دخالت احتمالی یک شرکت تایوانی در تولید پیجرها پرسیده شد، لین گفت که هیچ اطلاعاتی در این زمینه ندارد.

این انفجارها ده‌ها کشته و صدها مجروح در لبنان بر جای گذاشته است و موجی از محکومیت‌های بین‌المللی را به همراه داشته است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1403062919159
  • خبرنگار : 71402