رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

دانشجو می‌تواند منشأ تحولی بزرگ در جامعه باشد

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: از نام «دانشجو»، آرمان‌گرایی، عدم تعلق و یک نوع وارستگی از دنیا به ذهن می‌آید، دانشجوی ما اگر بخواهد می‌تواند منشأ تحولی بزرگ در جامعه باشد

 آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار مسئولان سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی کشور اظهار کرد:‌ از نام «دانشجو»، آرمان‌گرایی، عدم تعلق و یک نوع وارستگی از دنیا به ذهن می‌آید، دانشجوی ما اگر بخواهد می‌تواند منشأ تحولی بزرگ در جامعه باشد و علت اینکه دشمنان ما به دانشگاهیان طمع دارند، همین نقش اثرگذار دانشجوست؛ لذا موج آفرینی می‌کنند تا یک فضای غبارآلودی درست کنند و دانشجو را در یک باتلاق گرفتار کنند.

وی در ادامه با اشاره به نقش محوری فرهنگ گفت: برداشت من این است که فرهنگ پایه و اساس است، یعنی مسائل سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی نیز حول محور فرهنگ به عنوان یک اصل، شکل می‌گیرند؛ چرا که فرهنگ مبناست و در حقیقت به جهان بینی ما متصل است.

وی خطاب به مسئولین جهاد دانشگاهی یادآور شد: ممکن است الان کار شما به چشم نیاید؛ اما شما خدمات زیربنایی انجام می‌دهید و نسلی را تربیت می‌کنید که سفیران و مبلغانی توانمند در سطح خانواده و سایر دانشجویان هستند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دانشجو به خاطر روح انسانیت و فطرت پاک خود، هر جا حق باشد پیگیری می‌کند و اگر احساس نماید که مسیری را اشتباه رفته است، آن را اصلاح می‌کند.

دشمن به دنبال گرفتن هویت مذهبی و ملی ماست

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله مهاجرت نخبگان و دانشجویان به خارج از کشور گفت:‌ دشمن علاوه بر هویت مذهبی، به دنبال گرفتن هویت ملی ما نیز هست. لذا غرب را به عنوان کعبه آمال معرفی می‌کند تا دانشجویان و نخبگان ما بروند؛ البته اینکه دانشجویان برای تحصیل به خارج از کشور بروند اشکالی ندارد، ما پیامبری داریم که شاعر می‌گوید "چنین گفت پیغمبر راستگوی ز گهواره تا گور، دانش بجوی" اما باید برگردند و این کشور را آباد کنند، چرا که پایه و اساس اینجاست.

وی خطاب به مسئولین جهاد دانشگاهی تصریح کرد: حوزه علمیه با تمام وجود پشتیبان شماست، اقدامات این سازمان را رصد می‌کند.

رضا فریدزاده رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی کشور در ابتدای این دیدار به مناسبت بیست و پنجمین سالروز تأسیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، گزارشی از فعالیت‌های این سازمان در سرفصل‌های تولید محتوای آموزشی، همایش‌ها و اردوها، مسابقات، جشنواره طریق جاوید، دبیرخانه شهدای دانشجو، مرکز انقلاب اسلامی، باشگاه مناظرات دانشجویان ایران و مسابقه مناظره بین المللی، ارائه کرد.

وی گفت: سازمان دانشجویان یکی از سازمان‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی است که وظیفه طراحی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌های کشور را بر عهده دارد و خبرگزاری ایسنا شاید اولین خروجی و فعالیت شاخص فرهنگی این سازمان است.

برگزاری اردوهای آشنایی با دستاوردهای انقلاب اسلامی، برگزاری دوازده دوره مناظرات دانشجویی و فعالیت ۴۵ شعبه، پنج مرکز تخصصی و شش دبیرخانه دانشجویی در سراسر کشور، از دیگر سر فصل‌های گزارش رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در این دیدار بود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403062919150
  • خبرنگار : 50455