نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

هدایتگری مخاطب با الگوگیری از گفتار، رفتار و سیره اهل بیت(ع) باشد

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: برای هدایتگری مخاطبان باید از گفتار، رفتار و سیره اهل بیت(ع) الگو گرفته و طبق اصولی که برای ما تعریف کرده‌اند عمل کنیم.

آیت‌الله مصطفی محامی امروز پنجشنبه در دیدار مسوولان دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه‌های شهرستانی ضمن تبریک هفته وحدت، بیان کرد: رسالت پیامبر اکرم(ص) هدایت همه بشریت بود که عده‌ای این دعوت را پذیرفته و برخی نپذیرفتند و طبابت و روحانیون نیز در همین مسیر گام برداشته‌اند و کل بشریت مخاطب تبلیغ ما هستند.

وی افزود: ما باید مخاطب خود را بشناسیم و اگر می‌خواهیم هدایتگری و تبلیغ داشته باشیم به تناسب مخاطب سخن بگوییم و شیوه‌های تبلیغ در نقاط مختلف متفاوت است و باید متناسب با مخاطب صورت گیرد.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: به عنوان مصداق اگر به دنبال تبلیغ در سیستان و بلوچستان هستیم باید مخاطب خود را بشناسیم و به طور کل در استان ۲ نوع مخاطب شیعه و اهل سنت داریم.

وی اظهار کرد: باید مخاطب اهل سنت را بشناسیم نیازهای او را مشخص و روش تبلیغ و کار تبلیغ صورت گیرد و البته خیلی از جلسات ما تلفیقی است و طبعأ باید سخنانی تلفیقی داشته باشیم تا دعوا و درگیری ایجاد نشود.

آیت الله محامی تاکیدکرد: رهبر معظم انقلاب نیز در حوزه وحدت همواره تأکیدات فراوان دارند اما باید توجه کنیم اگر به وحدت باور قلبی نداشته باشیم کار را به درستی انجام نخواهیم داد و در جمع‌های طلبگی برای باور پیدا کردن به وحدت باید روی مبانی آن به بحث و گفتگو بپردازیم.

وی گفت: وظیفه هدایتگری داریم و راهکار این است که به گفتار، رفتار و سیره اهل بیت(ع) مراجعه کنیم و طبق اصولی که برای ما تعریف کرده‌اند عمل کنیم که یکی از راهکارها ابراز محبت و عاطفه است و عامل جذب دل‌ها می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: نکته دیگر مباحث علمی است و طلاب و روحانیون ما باید به مبانی اهل‌سنت آشنایی داشته باشند و باید محتوای معارف را به مخاطب برسانیم و امام رضا(ع) در این خصوص بیان کرده‌اند: لازم به بحث و درگیری نیست و اگر مردم زیبایی های گفتار ما را بشنوند دل‌هایشان جذب خواهد شد.

وی تصریح کرد: کار زمانی تحقق پیدا خواهد کرد که آداب کار رعایت و عاطفه به خرج داده شود در غیر این صورت کسی حرف شما را نخواهد پذیرفت.

آیت الله محامی افزود: قرار نیست مذاهب دیگر شیعه شوند و در راستای شیعه کردن آن‌ها تلاش شود بلکه مهم محتوا و فکر افراد است و باید مبانی ائمه برای آن‌ها بیان شود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403062919098
  • خبرنگار :