تاکنون ۹۸ درصد دانش آموزان گیلانی ثبت نام کرده اند

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۹۸ درصد دانش‌آموزان استان تا امروز گفت: خوشبختانه با سازماندهی به موقع نیروها هیچ مدرسه ای در استان بدون معلم نیست.

محمدحسین رمضانی امروز، ۲۹ شهریورماه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه امسال هیچ مدرسه‌ای در استان بدون معلم نیست، اظهار کرد: حدود ۱۵۰۰ نفر از همکاران بازنشسته شده اند و به همین تعداد نومعلم از طریق آزمون های استخدامی و فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان در گیلان جذب شده اند.

وی با اشاره به ثبت نام بیش از ۹۸ درصد دانش‌آموزان در استان افزود: گیلان با ۳۸۰۰ مدرسه، ۱۹ هزار کلاس درس و ۲۵ هزار معلم پذیرای ۳۷۷ هزار دانش آموز با شعار «برای ایران برای مدرسه» آماده بازگشایی امن و بدون دغدغه مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اینکه از ۲۶ شهریور بازگشایی مدارس شروع شده است، گفت: بازگشایی مدارس با جشن غنچه‌ها، شکوفه‌ها و جوانه‌ها در گیلان انجام شده است.

رمضانی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس افزود: زنگ نماز همزمان با شروع سال تحصیلی جدید با سخنرانی آیت الله فلاحتی در گیلان نواخته می‌شود.

وی با اشاره به سرفصل‌های مهم آموزش در ابعاد مختلف تصریح کرد: تبیین فرهنگ انقلاب اسلامی و همچنین انتقال علم و دانش برای دانش آموزان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه پوشاک افزود: ساماندهی خرید و فروش پوشاک مدارس گیلان در سامانه پوشاک مد نظر بوده و واسطه‌گری در این سامانه حذف شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از راه‌اندازی «رادیو انجمن» برای نخستین بار در استان خبر داد و گفت: این رسانه جهت ارتباط گسترده بین خانواده‌ها، مدارس و دانش آموزان با کمک صدا و سیما در گیلان راه‌اندازی خواهد شد.

رمضانی با اشاره به تقویت زیرساخت‌های ورزشی مدارس گیلان بیان کرد: بیش از ۶۰ زمین چمن مصنوعی و ۲۸ زمین والیبال ساحلی در گیلان وجود دارد که این آمارها در سه سال گذشته به تعداد انگشتان دست نمی‌رسید.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403062919084
  • خبرنگار : 50042