مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز:

خط جدیدی برای افزایش پایداری خطوط برق در منطقه باسمنج تبریز اجرا می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: خط جدیدی به طول دو کیلومتر برای افزایش پایداری خطوط برق در منطقه باسمنج تبریز اجرا می‌شود که از خروجی‌های مانور تمرینی_آموزشی وزرات نیروی منطقه شمال‌غرب کشور است.

اکبر فرج نیا، پنجشنبه، ۲۹ شهریور ماه،در مانور تمرینی_آموزشی وزرات نیروی منطقه شمال‌غرب کشور که در اداره برق منطقه‌ای آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار کرد: این مانورها در حوزه‌های آب و برق به منظور تأمین و پایداری زیرساخت‌های کشور و آمادگی‌های لازم به صورت سالیانه انجام می‌شود که امروز هم شاهد ۷ مانور آزمایشی و تمرینی صنعت آب و برق در شهرستان تبریز بودیم که با مشارکت شرکت‌های صنعت آب و برق استان‌های معین و جانشین، از جمله آذربایجان‌غربی، اردبیل، زنجان، کردستان و گیلان آغاز شد.

وی افزود: در این سناریو فرض شده که ساعت ۳۰ دقیقه بامداد زلزله‌ای با قدرت ۶.۵ ریشتر در شهرستان تبریز اتفاق افتاده و بر اساس اطلاع رسانی صورت گرفته از طریق مدیریت بحران و صنعت آب و برق، شرکت‌های معین در اسرع وقت به محل‌های تعیین شده در ۱۱ جبهه‌ کاری اعزام و حضور داشته‌اند.

وی گفت: در این رزمایش ۱۹ اکیپ عملیاتی، ۱۹۳ نیروی عملیاتی و ۹۴ خودرو سنگین و سبک مشارکت دارند که به بازسازی خطوط آسیب دیده ناشی از زلزله اقدام کرده‌اند.

وی گفت: سعی کردیم برگزاری این مانور خروجی ملموس و مشخصی به همراه داشته باشد که در این راستا خطوط مسیر جاده تبریز_آذرشهر را که خطوط اصلی تأمین برق تبریز هستند سرویس خواهد شد و همکاران شرکت آب فاضلاب و آب منطقه‌ای خطوط آبرسانی و فلکه‌های اصلی تأمین آب شرب تبریز را بازسازی و اصلاح خواهند کرد.

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزرات نیرو در آذربایجان شرقی نیز در ادامه افزود: بیش از پنجاه جلسه مشترک با این کلیپ‌ها انجام شده و تمام دستگاه‌ها و تجهیزات موجود در این مانور طبق فرمتی بازبینی شده است.

یوسف غفارزاده با بیان اینکه این مانور با بقیه‌ی مانورها تفاوت اساسی دارد، گفت: سعی کردیم در کنار این رزمایش تعمیرات و اقدامات مورد نیاز استان در صنعت آب و برق را در برنامه قرار دهیم که برای این کار حدود یک میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این مانور افزایش درک خطرپذیری حوادث، تقویت مدیریت یکپارچه و سازماندهی در شرایط بحرانی، و همچنین آمادگی تیم‌های عملیاتی برای مقابله با شرایط اضطراری است.

وی گفت: امسال این مانور در منطقه شمال غرب کشور و با محوریت آذربایجان‌ شرقی و مشارکت شرکت‌های صنعت آب و برق استان‌های معین و جانشین، اعم از آذربایجان‌غربی، اردبیل، زنجان، کردستان و گیلان به مدت دو روز در تبریز برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: این مانور با توجه به شرایط خاص جغرافیایی و خطرات طبیعی منطقه، از جمله سیلاب‌ها و زمین‌لرزه‌ها، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نقش مهمی در ارتقای آمادگی و افزایش تاب‌آوری استان در برابر این مخاطرات ایفا می‌کند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403062919083
  • خبرنگار : 50536