مدیرکل اوقاف استان:

کرمانشاه بیش از ۲۰۰۰ موقوفه دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه بیش از دو هزار موقوفه دارد.

حجت الاسلام محمد صالحی، امروز(۲۹ شهریور) در نشست خبری تشریح برنامه های هفته وقف(۳۰ شهریور تا پنجم مهر)، اظهار کرد: هدف از نامگذاری یک هفته به عنوان هفته وقف، توجه دادن بیشتر مردم به فرهنگ وقف است، به امید اینکه شاهد افزایش موقوفات در کشور و استان باشیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: در استان کرمانشاه هم اکنون بیش از دو هزار موقوفه داریم.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۲ وقف جدید در استان کرمانشاه به ثبت رسیده، گفت: باید مردم را به سمت وقف کردن بیشتر سوق دهیم.

صالحی سپس با اشاره به اتفاق خوب رخ داده در حوزه موقوفات استان در سال جاری، گفت: امسال موفق شدیم برای تمامی موقوفات استان با کمک ثبت اسناد و املاک، سند مالکیت اخذ کنیم که این موضوع در تثبیت مالکیت موقوفات نقش تاثیرگذاری خواهد داشت.

صالحی با بیان اینکه در آستانه سال تحصیلی جدید دو هزار بسته مهر تحصیلی از محل درآمد موقوفات استان بین دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار استان توزیع شده، گفت: برای تهیه این اقلام ۱.۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

صالحی با بیان اینکه مجموعه اوقاف کرمانشاه در ایام اربعین ۱۰ موکب برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین برپا کرده بود، گفت: در ایام اربعین حدود ۹۰۰ هزار نفر از زوار از خدمات موکب های وقفی استان بهره‌مند شدند. همچنین در ایام اربعین از محل درآمد موقوفات استان ۴۸۰ هزار قرص نان طبخ و بین زوار توزیع شد.

صالحی اختصاص سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه به موضوعات مرتبط با وقف، برپایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم، برگزاری همایش یاوران وقف، برپایی محفل انس با قرآن کریم، برگزاری نشست های تخصصی با موضوع وقف و سرکشی از واقفین را از جمله برنامه‌های هفته وقف در استان اعلام کرد.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به مشکلات پیش روی افتتاح سد قشلاق شهرستان صحنه داشت و گفت: این سد در محدوده اراضی وقفی شهرستان صحنه ساخته شده و باید قانون وقف در مورد آن اجرا شود. در این راستا پیشنهادهایی برای افتتاح آن داده‌ایم که امیدواریم به زودی به نتیجه برسد.

انتهای پیام
 

  • پنجشنبه/ ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403062919024
  • خبرنگار : 50180