دبیرمنطقه پنج مشاوران امور زنان و خانواده دانشگاه‌های کشور:

زنان در مکتب انقلاب اسلامی رهبران نهضت بودند

دبیرمنطقه پنج مشاوران امور زنان و خانواده دانشگاه‌های کشور گفت: نگاه انقلاب اسلامی به زنان هویت مبارکی است، الگوی سومی که با نفی جنسیت‌گرایی غربی در نگاه به زن و به حاشیه راندن زن در نگاه شرقی او را انسان‌مدارانه در مرکز تحولات عالم می‌بیند و معنا می‌کند.

میثاق حیدری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ویژگی‌های زن در تراز انقلاب، اظهار کرد: نگاه به زن به ویژه در دو قرن اخیر همواره با فراز و فرودهایی همراه بوده است، این مسئله به خصوص متاثر از آموزه‌ها و انگاره‌هایی در غرب است که ریشه در آموزه‌های مسیحیتِ به انحراف رفته و باورهای فکری نظام غرب دارد.

وی با بیان اینکه مساله زن، همچنین در جوامع اسلامی و شرقی نیز دارای خاستگاه متمایزی است و مباحث مختلفی را ایجاد کرده است؛ اما در مکتب انقلاب اسلامی، زنان رهبران نهضت بودند، ادامه داد: همان نگاهی که قرآن برای ارائه‌ الگوی انسانیت در سوره‌ تحریم به کار برده و نبی‌اکرم (ص) معیار کمال تمدن را حفظ کرامت زنان می‌داند و بدیهی است چنین زنی برای فروپاشی نظام‌های دیگر چقدر توانمند است و دشمن چقدر از این ظرفیت نگران است.

دبیر منطقه پنج مشاوران امور زنان و خانواده دانشگاه‌های کشور گفت: نگاه انقلاب اسلامی به زنان هویت مبارکی است که از غلبه‌ هویت‌های غربی و شرقی ممانعت می‌کند و از آزمون‌های متعدد سربلند بیرون آمده و دشمن نیز بر این موضوع واقف است؛ الگوی سومی که با نفی جنسیت‌گرایی غربی در نگاه به زن و به حاشیه‌راندن زن در نگاه شرقی او را انسان‌مدارانه در مرکز تحولات عالم می‌بیند و معنا می‌کند.

ح️یدری بیان کرد: امروز شاهد حضور تعداد زیادی از دانشجویان دختر و پذیرفته‌شدگان دختر در دانشگاه‌ها و همچنین حضور پررنگ بانوان در تمامی عرصه‌های علمی، اجتماعی، ورزشی و... هستیم ‌که نشان می‌دهد بانوان توانسته‌اند حضور جدی در اثربخشی اجتماعی داشته باشند و کمتر کشوری در دنیاست که این اندازه بانوان برای تحصیل و دانایی و حضور اجتماعی هزینه کنند و علاقه نشان دهند و حضور معنادار، جدی و به دور از جاذبه‌های جنسیتی در تمام عرصه‌ها داشته باشند.

وی خاطرنشان‌کرد: جمهوری اسلامی در این حوزه مظلوم واقع شده و باید تلاش کنیم که با جهاد تبیین این مظلومیت جمهوری اسلامی در موضوعات مختلف به ویژه در نگاه فاخر و متعالی نسبت به زن را با بیان واقعیت‌های موجود برطرف کنیم.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403062919021
  • خبرنگار : 50177