معاون وزیر صمت:

زنجیره ارزش بخش صنایع کشور باید تکمیل شود

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی در سطح ملی پیگیری می‌شود.

محمد مهدی برادران ۲۹ شهریور ماه در همایش روز ملی صنعت و معدن که در سالن اجتماعات اداره برق ارومیه برگزار شد، بکار بردن لفظ محروم برای آذربایجان‌ غربی با وجود پتانسیلها و منابع خدادادی مختلف طبیعی، معدنی و وجود نیروی انسانی ارزشمند دور از انصاف دانست و گفت: وجود بیش از ۴هزار واحد تولیدی و صنعتی در این استان ظرفیت منحصر به فردی است که باید قدر نهیم و با حل مشکلات این واحدها در جهت رونق اقتصادی حرکت کرد. 

وی با تاکید بر اینکه باید ضمن شناسایی پتانسیلهای موجود زنجیره ارزش بخش صنایع را تکمیل کرد، گفت: حرکت به سمت تجاری و صنعتی شدن باید مورد توجه قرار گیرد. 

معاون وزیر صمت، مرزی بودن آذربایجان‌ غربی را ظرفیتی منحصربه فرد دانست و بر ضرورت استفاده از این پتانسیل با حل مشکلات موجود تاکید کرد. 

وی با اشاره به معضل قطعی برق یادآور شد: قطعی برق موجب بروز معضلات زیادی در بخش صنعت طی تابستان شد که با پایان تابستان و رفع ناترازی، امید است دیگر شاهد بروز چنین اختلالات و ضربه به صنعت نباشیم. 

برادران با بیان اینکه فصل پاییز بیشترین سهم ایجاد اشتغال را در بین فصول سال به خود اختصاص داده، ادامه داد: ضروری است عقب ماندگی‌های بخش تولید که طی ۶ ماه اول سال شاهد آن بودیم در ماههای باقی مانده سال جبران شود. 

وی خاطرنشان کرد: اولویت اصلی کشور هم در دولت سیزدهم و هم در دولت چهاردهم، پیرو تاکیدات رهبر انقلاب، توجه به امر تولید است. 

برادران یادآور شد: اقتدار صنعتی امروز کشور نتیجه ارزشهایی است که واحدهای صنعتی بوجود آوردند که ضروری است مشکلات بخش صنایع کشور پیگیری و حل شود. 

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403062919017
  • خبرنگار : 50136