رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم‌دره:

هفته وحدت را باید نقشه راه و الگوی حرکتی دانست

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم‌دره گفت: هفته وحدت نقشه راه و الگوی حرکتی برای حاکمیت وحدت در جامعه است.

حجت‌الاسلام فرشید ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به ابتکار امام خمینی (ره) در برگزاری هفته وحدت، یادآور شد: این مناسبت به ما یادآوری می‌کند که تفرقه‌افکنی‌ها را کنار بگذاریم و به اتحاد مسلمانان اهمیت دهیم.

وی به تاریخچه تلاش‌های دشمنان اسلام برای تضعیف وحدت مسلمانان اشاره کرد و بر لزوم تلاش برای حفظ این وحدت تأکید کرد و گفت: وحدت و همدلی می‌تواند ما را به سمت آینده‌ای روشن هدایت کند و کلید موفقیت در برابر چالش‌ها و تهدیدات در جوامع اسلامی است.

ملکی با بیان اینکه هفته وحدت، تنها یک نام‌ نیست و باید فراتر از یک نام‌گذاری ساده، به عنوان یک نقشه راه و الگوی حرکتی بدان نگریست، ادامه داد: در کشور پهناور ایران هزاران سال است که اقوام کُرد، لر، فارس، آذری، ترک، بلوچ، عرب با مذاهب مختلف زندگی می‌کنند و با همه ناملایمات و سختی‌ها در کنار هم با یکدلی و اتحاد پیش می‌روند، به گونه‌ای که دشمنان در تمام تاریخ پر تلاطم و کهن این سرزمین همواره با شکست روبه‌رو شده‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره اذعان کرد: دنیای استکبار از اتحاد و همدلی مسلمانان همواره بیم‌ناک هستند و سعی کرده با دمیدن روح تفرقه و برجسته کردن اختلافات مذهبی در جهان اسلام شکاف ایجاد کنند. 

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403062919001
  • خبرنگار : 50163