معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز خبر داد

راهیابی شهرداری تبریز به مرحله نهایی رویداد جهانی شهرسازی ۲۰۲۴ "Livcom"

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز از راهیابی پروژه ارسالی این معاونت تحت عنوان «احیای مرکز شهر در تبریز»، از میان بیش از ۲۳۰ اثر از کشورهای مختلف، به عنوان یکی از طرح‌های منتخب، از سوی هیئت داوران جوایز LivCom (liveable communities)، جهت ارائه به مرحله نهایی خبر داد.

محمد عزتی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: جوایز بین‌المللی برای جوامع قابل زندگی ( LivCom ) در سال ۱۹۹۷ راه‌اندازی شد و در واقع یکی از مهم‌ترین مسابقات جوایز جهانی است که تمرکز آن بر ارزیابی بهترین عملکرد بین‌المللی در مورد مدیریت محیط و توسعه محلی است.

وی هدف جوایز LivCom توسعه و به اشتراک‌گذاری بهترین شیوه‌های بین‌المللی، با هدف بیشتر بهبود کیفیت زندگی شهروندان از طریق ایجاد جوامع قابل زندگی خواند و افزود: LivCom به عنوان یک مسابقه تحت حمایت سازمان ملل، از سال ۲۰۰۷ با برنامه محیط‌زیست سازمان ملل متحد ( UNEP) براساس یک تفاهم نامه همکاری می‌کند و علاوه بر آن با چندین آژانس سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین‌المللی نیز همکاری دارد.

این رویداد، یک تبادل جهانی منحصر به فرد از بهترین تجربیات بین‌المللی و رویدادهای اجتماعی عالی در زمینه مسائل شهری است و فینال امسال به موازات دوازدهمین مجمع جهانی شهری (۱۲ WUF)، از چهار تا هفت نوامبر (۱۴ تا ۱۷ آبان) سال‌جاری، به میزبانی کشور مصر برگزار می‌شود و بسیاری از مؤسسات و جامعه‌های بین‌المللی فعال در حوزه شهرسازی در برگزاری این رویداد مشارکت دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، شهرداری تبریز از ۲ سال قبل تمرکز زیادی بر اجرای پروژه‌های احیا و بازآفرینی فضاهای شهری داشته است از جمله این پروژه‌ها می‌توان به اجرای پیاده‌راه‌های مصوب، بازپیرایی جداره‌های تاریخی، سنگفرش معابر تاریخی، تملک و احیای ابنیه و مجموعه‌های تاریخی و ... اشاره کرد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403062918986
  • خبرنگار :

برچسب‌ها