عضو شورای مرکزی حزب موتلفه عنوان کرد

وحدت، بزرگ‌ترین عامل انسجام و اقتدار امت‌های اسلامی

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: وحدت، مهم‌ترین عامل اقتدار، اتحاد و انسجام امت‌های اسلامی برای تشکیل حکومت عدل‌گستر جهانی و زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت است.

احمدعلی مقدم در گفت و گو با ایسنا ضمن گرامیداشت هفته وحدت اظهار کرد: پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) بزرگ‌ترین مایه وحدت در همه ادوار اسلامی بوده و امام راحل با نامگذاری هفته وحدت سبب تقویت اتحاد و همبستگی مسلمانان شد تا دشمن از این اختلاف مذاهب به نفع خود استفاده نکند.

وی با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر و امام جعفر صادق (صلوات الله علیهما) افزود: دشمنان جهان اسلام بزرگ‌ترین هدفشان از جنگ و فتنه میان مسلمانان، تفرقه‌افکنی و تضعیف اتحاد امت اسلامی است چرا که از این طرق خیلی زودتر به خواسته‌های نامشروع و استعماری خود می‌رسند بنابراین راه رسیدن مسلمانان جهان به منافع مشترک، هوشیاری و مقاومت برای تحقق وحدت حداکثری است.

مقدم با تاکید براینکه هدف و نتیجه نهایی وحدت جهان اسلام، رسیدن به تمدن نوین اسلامی است؛ عنوان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با علمای اهل سنت تاکید بسیاری بر واژه «امت اسلامی» داشتند و بر پرهیز از تشتت امت اسلامی و لزوم همدلی و همدردی تاکید فرمودند.

این فعال سیاسی بیان کرد: پیام اسلام، حفظ وحدت، امنیت و برادری در مقابل دشمنان اسلام است و در واقع اتحاد بین شیعه و سنی کابوس استکبار و تروریسم است بنابراین مسلمانان هر چند اختلافاتی هم داشته باشند، باید با هم صمیمی و یکدل باشند تا اسلام پیروز و سربلند شود.

وی اظهار کرد: همه جنگ‌ها و بلاهایی که بر سر مسلمانان جهان می‌آید و همچنین نسل‌کشی در غزه و اشغال بیش از ۷۰ ساله فلسطین، نتیجه عدم وحدت جهان اسلام برای نابودی استکبار و استعمار جهانی است بنابراین وحدت، مهم‌ترین عامل اقتدار، اتحاد و انسجام امت‌های اسلامی برای تشکیل حکومت عدل‌گستر جهانی و زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت است.

مقدم در ادامه ضمن گرامیداشت یاد شهدای جنگ تحمیلی در رابطه با آثار و برکات دفاع مقدس اظهار کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس، بارزترین و درخشان‌ترین برگ حماسه، ایثار و پایداری ملت ایران در جهان است به طوری که الگویی برای بیداری کشورهای مظلوم منطقه شد و به دنیا ثابت کرد ایران خوی تهاجمی ندارد. همچنین وحدت و همدلی ارتش، بسیج مردمی و سپاه باعث دفاع پیروزمندانه کشورمان شد.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان با اشاره به اینکه جنگ هشت ساله، میدان انسان‌سازی و تربیت نسلی ایثارگر و از خودگذشته بود، بیان کرد: عزت امروز ایران اسلامی حاصل مجاهدت ملت شریف ایران در هشت سال جنگ نابرابر و ناعادلانه است و دفاع مقدس باعث ایجاد بسیج عمومی ملت و پیوند همه اقشار، تحرک عمومی، رشد خلاقیت‌ها، پیشرفت‌های دفاعی مدرن و شکوفایی استعدادهای جوانان و تکیه بر اقتصاد مقاومتی و ظرفیت‌های ملی شد. بنابراین تفکر انقلابی، جهادی و بسیجی سبب مقاومت در جنگ تحمیلی در برابر ۸۰ ابرقدرت جهان شد و اکنون نیز این روحیه جهادی راه حل مشکلات اساسی کشور است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر مسئولان لازم است این الگوهای بارز مقاومت را برای نسل جدید تبیین کنند. همچنین اتحاد و تقویت برادری ملتمان، بزرگترین دستاورد جنگ تحمیلی بود و همین وحدت و ولایت پذیری سبب شد تا ایران الگویی برای بیداری اسلامی شود بنابراین برای شکست دشمن و پیروزی امت اسلامی لازم است که این روحیه در مردم و مسئولان حفظ شود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403062918970
  • خبرنگار : 50187