تخریب محیط زیست و منابع طبیعی؛ عایدی کرمان از معادن

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: سال گذشته ۸۵ درصد سود شرکت‌های بزرگ معدنی توزیع و از استان کرمان خارج شده اما تبعات زیست محیطی و تخریب منابع طبیعی برای استان می‌ماند.

سیدمهدی طبیب زاده امروز ۲۹ شهریور ماه در صد و دومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع بررسی ظرفیت‌های برنامه هفتم در راستای تقویت بخش خصوصی اظهار کرد: اتاق کرمان آمادگی اجرای پایش برنامه هفتم را دارد.

وی ادامه داد: برنامه هفتم توسعه بسیار خوب نوشته شده و مهم‌تر از این، اجرای برنامه است.

طبیب زاده با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر سعی کردیم شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان مشارکت فعالی در تدوین برنامه‌های شورای کشور داشته باشد، در ادامه تصریح کرد: برنامه هفتم توسعه احکام خوبی دارد و اگر پیگیری شود بخش مهمی از دغدغه‌های فعالان اقتصادی حل خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان بیان کرد: به نظر ما دادرسی بیمه و مالیات غیرعادلانه است و معتقدیم در این زمینه باید احکام عادلانه تعریف شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم ایجاد صنایع پایین دستی در استان گفت: سال گذشته ۸۵ درصد سود شرکت‌های بزرگ معدنی توزیع و از استان کرمان خارج شده اما تبعات زیست محیطی و تخریب منابع طبیعی برای استان می‌ماند ضمن اینکه توزیع سود، پولی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌ها باقی نمی گذارد.

به گزارش ایسنا، مهدی بخشی دادستان کرمان نیز در این نشست اظهار کرد: برگشت ندادن ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به استان، جرم است زیرا این عدم اجرای قانون است.

وی تصریح کرد: باید ببینیم چه کسی در تهران مانع برگشت این ۱۵ درصد به کرمان است این قانون کشور است و باید اجرا شود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403062918969
  • خبرنگار : 50187