پیش‌بینی تولید ۵.۲ میلیون قطعه ماهی زینتی در کرمانشاه

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه برآورد کرد، تا پایان سال حدود ۵.۲ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در مراکز تکثیر و پرورش ماهی استان تولید شود.

سهراب صحرایی با اشاره به فعالیت ۱۵ مرکز تکثیر و پرورش انواع ماهیان زینتی در استان کرمانشاه، افزود: هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ نفر در این مراکز به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار هستند.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با بیان اینکه مراکز تولید ماهی زینتی به سه دسته بزرگ، متوسط و کوچک مقیاس تقسیم‌بندی می شوند، ادامه داد: در استان کرمانشاه چهار مرکز بزرگ مقیاس و صنعتی با مجموع تولید سه میلیون قطعه مشغول به فعالیت هستند و سایر واحدها با ظرفیت متوسط تولیدی ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار قطعه فعال هستند.

صحرایی افزود: پیش‌بینی می‌شود مجموع تولید ماهیان زنتی استان تا پایان سال جاری به ۵.۲ میلیون قطعه برسد.

وی افزود: از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل شیلات استان کرمانشاه در زمینه توسعه صنعت تکثیر و پرورش ماهیان زینتی می‌توان به مواردی مانند شناسایی و حمایت از واحدهای خرد و خانگی، شبکه‌سازی بین تولیدکنندگان ماهی زینتی و افراد علاقمند به این صنعت با هدف ایجاد فضای رقابتی، جذب سرمایه‌گذار در این حوزه و احداث مراکز تولید ماهیان زینتی خانگی در مناطق روستایی اشاره کرد.

صحرایی تاکید کرد: با توجه به همجواری با عراق و بازار پررونق صادرات ماهی به این کشور، توجه به این بازار را نیز در برنامه داریم.

صحرایی عدم وجود اتحادیه تولیدکنندگان ماهیان زینتی، قیمت بالا و متغیر اغلب نهاده‌های مورد نیاز این صنعت، واردات انواع گونه های ماهیان زینتی بدون توجه به نیاز بازار و میزان تولید داخلی، عدم قیمت‌گذاری یکسان انواع ماهیان زینتی در کشور و عدم دسترسی تولیدکنندگان به غذای اختصاصی و باکیفیت و استفاده از غذای سایر ماهیان پرورشی را از مهمترین چالش‌های مراکز تکثیر و پرورش ماهیان زینتی استان عنوان کرد.

 انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403062918939
  • خبرنگار : 50180