در سمپوزیوم یک روزه تازه‌های میکروارگانیسم‌ها بررسی شد

نقش حیاتی میکروارگانیسم‌ها در تمام جنبه زندگی

در راستای وظایف محوله ملی در خصوص فراهم سازی آموزشهای علمی و توسعه همکاریهای پژوهش همزمان با روز جهانی میکروارگانیسمها، این رویداد علمی توسط مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به عنوان دو مجموعه دارای زیست بانکهای معتبر و متنوع میکروارگانیسم ها، به صورت برخط و رایگان و با حضور بیش از ۳۰۰ دانشجو و محقق برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این رویداد که با حضور متخصصان و صاحب نظران موضوعات تخصصی میکروارگانیسمها در حوزه های مختلف کاری شامل پژوهش­های پزشکی و بالینی، صنایع غذایی، کشاورزی، محیطی، صنعتی و استانداردسازی، برگزار شد؛ فناوری ها و مرورآخرین دستاوردهای علمی  و پژوهشی در ایران و جهان در حوزه میکروارگانیسمها  مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در این رویداد به اهمیت زیست بانکهای میکربی فعال در کشور به عنوان تامین کنندگان زیر ساخت حوزه های مختلف علوم و فناوری های نوین زیستی، امنیت غذایی، امنیت سلامت و تولید و اقتصاد دانش بنیان نیز پرداخته شد. اهمیت تقویت زیر ساخت زیست بانک کشور و ایجاد تعاملات ملی و بین المللی و هم افزایی در راستای خدمات دهی از دیگر موضوعاتی بود که مورد تاکید قرار گرفت.

شایان ذکر است طرحنامه تهیه شده از سوی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران جهت برگزاری این رویداد در کمیته بین المللی برگزاری این رویداد جهانی مستقر در کشور پرتغال بررسی و مصوب  شده بود. و اطلاع رسانی بین المللی در پورتال این کمیته به نشانی  https://www.internationalmicroorganismday.org/  انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، دانشجویان، پژوهشگران، سیاست گذاران و متخصصان صنایع در علوم میکروبی و زیست فناوری میکروبی در این رویداد حضور فعال داشتند. دسترسی به فایل سخنرانی ها به زودی در همین سایت فعال خواهد شد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1403062918929
  • خبرنگار : 71963