ویزیت مجازی با پزشک در اندازه واقعی!

بیمارانی که با فناوری هولوگرام می‌توانند از راه دور به گونه‌ای توسط پزشک متخصص خود ویزیت شوند که گویی به مانند شرایط واقعی در مقابل وی نشسته‌اند، این تجربه را غیر قابل وصف توصیف می‌کنند.

به گزارش ایسنا، ماه اوت 2021 بود که شرکت پورتل(Portl) مستقر در لس‌آنجلس آمریکا یک جعبه هولوگرام با ارتفاع 2 متر را برای ارتباطات از راه دور شبیه به زندگی واقعی معرفی کرد. این شرکت که اکنون به پروتو(Proto) تغییر نام داده به تازگی اعلام کرده است که فناوری آن موسوم به اپیک(Epic) به بیماران مبتلا به سرطان اجازه می‌دهد تا با متخصصان به صورت مجازی اما در اندازه واقعی مشورت کنند.

پروتو در سال 2018 توسط دیوید نوسبام(David Nussbaum) تأسیس شد که تجربه خود را از کار بر روی هولوگرام‌های بزرگ برای کنسرت‌ها، نمایش فیلم‌ها و نمایش‌های مد برای تولید هولوگرام در جعبه‌ای به نام Epic استفاده کرد.

ایده وی این است که این دستگاه را در یک مکان مثلا دانشگاه، اتاق هیئت مدیره، مرکز پزشکی یا دیگر جاها قرار دهد و به مردم اجازه دهد تا با یک هولوگرام سه بعدی واقعی از شخصی که ممکن است هزاران کیلومتر دورتر باشد، گفتگو کنند.

بنابراین به جای یک تصویر کوچک روی صفحه نمایش گوشی هوشمند، بیننده اساساً با کسی تعامل می‌کند که انگار واقعاً در اتاق در مقابل او قرار دارد تا یک تجربه ارتباطی طبیعی‌تر داشته باشد.

نورپردازی LED داخل این جعبه به ایجاد سایه‌ها و انعکاس‌ها برای واقع‌گرایی بیشتر کمک می‌کند. همچنین جلوی این دستگاه دارای قابلیت لمسی است و میکروفون‌ها و بلندگوهایی در آن تعبیه شده است دوربین‌های مجهز به هوش مصنوعی نیز روی آن وجود دارد.

سال گذشته از یک دستگاه Epic برای حضور هولوگرامی روبرتا کوردانو رئیس دانشگاه گالودت به سمپوزیوم آموزشی و یادگیری تصویرمحور برای تعامل با شرکت کنندگان با استفاده از زبان اشاره استفاده شد. او به لطف پخش زنده قادر بود جمعیت مقابل دستگاه هولوگرام را در لحظه ببیند و با آنها تعامل داشته باشد.

اکنون شرکت پروتو امکان مشاوره بیماران با متخصصان سرطان را در یک مرکز سرطان در آمریکا فراهم کرده است.

میچ گریوز(Mitch Graves) مدیر عامل مرکز وست کنسر(West Cancer) می‌گوید: همکاری با تیم پروتو برای زنده کردن چیزی که چندین سال پیش غیرممکن به نظر می‌رسید، اکنون به مرکز و موسسه تحقیقات سرطان ما اجازه می‌دهد تا گزینه‌هایی را برای بیماران فراهم کنیم تا بدون نیاز به سفر به دیگر شهرها، مراقبت‌های بسیار تخصصی دریافت کنند.

نوسبام می‌گوید: ما در این مورد عجله نکردیم و با علم به اینکه کمک به ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی نگرانی‌های مهمی در حفظ حریم خصوصی دارد، یک سرمایه‌گذاری مهندسی جدی انجام دادیم و گواهینامه‌های امنیتی را اخذ کردیم تا مردم بتوانند به ایمن بودن ارتباطات خود اعتماد کنند.

وی افزود: ما بسیار مفتخریم که با تیم برجسته مرکز «وست کنسر» همکاری و نیاز واقعی آن برای دسترسی بیماران به پزشکان را با فناوری هولوگرام خود برآورده کرده‌ایم.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۳:۱۸
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1403062918907
  • خبرنگار : 71589