نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان تاکید کرد

ضرورت تقویت محافل قرآنی و روضه‌های خانگی

 نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بر لزوم تقویت محافل قرآنی خانگی در استان تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان ۲۸ شهریور در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت و خجسته میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: انتظار می‌رود سازمان به افزایش کیفیت محافل قرآنی و روضه‌های خانگی توجه ویژه کند.

وی به نقش‌آفرینی سازمان تبلیغات اسلامی در ادوار مختلف انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: مجموعه فعالیت‌ها و اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی در ایام سال، بسیار وسیع و گسترده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت برنامه‌های مذهبی برای جذب نسل جوان افزود: محافل و مجالس مذهبی با هدف افزایش اثرگذاری فرهنگی و اجتماعی، بطور مستمر مورد ارزیابی و آسیب‌شناسی قرار بگیرند.

امام جمعه سمنان با هشدار در خصوص شرطی شدن هیَئات و مجالس مذهبی با توجه به ارائه برخی خدمات گفت: پذیرایی از میهمانان مجالس مذهبی امر ارزشمند و پسندیده‌ای است اما نباید به شرطی شدن افراد منجر شود و از سوی دیگر رقابت برخی هیئات با یکدیگر بر سر آن می‌تواند ما را از هدف اصلی دور کند!

حجت‌الاسلام والمسلمین با تحسین برنامه‌های ابتکاری برخی هیئات در معرفی آداب و رسوم مذهبی شهرها و روستاهای استان اظهار کرد: حضور گروه‌های عزاداری شهرستان شاهرود در برنامه تلویزیونی حسینیه معلی بسیار ارزشمند و قابل تقدیر بود چراکه این گروه‌ها در کار خود از محتوا و مضامین برجسته‌ای بهره گرفته بودند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به تنوع ماموریت‌های سازمان تبلیغات اسلامی،توجه به مساجد و نیز محافل قرآنی را از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: محافل خانگی قرآن کریم و نیز برنامه‌های روضه‌ خانوادگی باید علاوه بر بعد کمی به لحاظ کیفی و محتوایی نیز تقویت شود.

وی تبیین شایسته معارف دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی در تمام مجالس و محافل مذهبی را مورد تاکید قرار داد و افزود: تلاش جهادی در کار و نیز نظارت مستمر بر جلسات و برنامه‌ها می‌تواند به ارتقای کیفی امور بیانجامد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر استفاده بیشتر از نیروهای خوشنام مردمی در سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: شناسایی گروه‌های علاقمند به امور فرهنگی و هدایت آنان در جهت برنامه‌های فرهنگی یکی از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی خواستار مدیریت زمان و برنامه‌ریزی دقیق در بخش‌های مختلف اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان شد و با اشاره به آثار و برکات «اخلاص» در برگزاری برنامه‌ها گفت: همواره باید به این نکته توجه داشته باشیم که آنکه باید ببیند، می‌بیند لذا نباید مسیر اصلی را گم کنیم و بگونه‌ای رفتار کنیم که گزارش‌دهی به ملاک و هدف اصلی عمل ما تبدیل شود!

امام جمعه سمنان با تاکید دوباره بر اینکه اطلاع‌رسانی و مستندسازی لازم است اما نباید جایگزین اهداف اصلی شود، ادامه داد: بی‌توجهی به این امر گاهی حتی وجه شرعی کارها را مخدوش می‌کند لذا باید مراقب بود ارسال گزارش به مافوق بر اساس ضوابط و واقعیت‌ها انجام شود.

نماینده مقام معظم رهبری در استان با ابراز امیدواری برای موفقیت مدیران و کارکنان تبلیغات اسلامی استان خاطرنشان کرد: از خداوند متعال توفیق همگان را در مسیر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم عزیز مسألت داریم.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین «علیرضا قنبری» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گزارشی از فعالیت‌های این سازمان ارائه داد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403062818798
  • خبرنگار :