آموزش و نقد گمشده شعر امروز است 

یک شاعر و پژوهشگر با بیان اینکه آموزش و نقد گمشده شعر امروز است، بیان کرد: امیدواریم به بهانه کنگره ملی شعر این حسام آموزش و نقد راه خود را پیدا کرده و بتوانیم به بخش‌های مختلف شعر بپردازیم.‌ 

سیدمهدی حسینی رکن‌آبادی، امشب، ۲۸ شهریور در جشنواره ملی شعر آیینی ابن حسام که در خوسف برگزار شد، با تبریک هفته وحدت اظهار کرد: محوری ترین موضوع در هفته وحدت شناخت امیرالمومنین(ع) است چرا که ایشان محور وحدت هستند. 

وی با بیان اینکه همانگونه ما با شعر زندگی می‌کنیم و شعر جان و وجود وجود ماست، باید در زندگی خود نیز این احساس را پیاده کنیم، افزود: محتوا و آمورش شعر و نقد باید تشکیل شود. 

این شاعر با طرح این سوال که اگر قرار باشد شعر در جریان زندگی امروز با مردم ازتباط برقرار کند چه باید کنیم، اظهار کرد: طبع روان لازمه شاعری است و به عنوان کسی که در عرصه شعر آیینی و ولایی قلم می‌زنیم باید تلاش کنیم تا این شعر به مردم معرفی شود.

حسینی رکن‌آبادی با بیان اینکه در دیار خراسان‌ جنوبی فضاهای مختلفی می‌تواند برای آشنایی بیشتر با شعر افرادی چون ابن حسام ایجاد شود، تصریح کرد: تجربه خوبی که در پایتخت اتفاق افتاد این بود که شعر شاعران برتر در قالب خوشنویسی و گرافیک به مردم عرضه شد. 

وی با بیان اینکه لازم است ابیات برتر ابن حسام نه تنها در خوسف بلکه در شهرهای دیگر نیز برجسته سازی هنری و گرافیکی شود، بیان کرد: سرمایه گذاری روی کودکان و نوجوانان و نسل‌های متفاوت نیز باید با روش‌های مختلف و متنوع آموزشی صورت گیرد. 

این شاعر با بیان اینکه پیشنهاد دیگر این است که برنامه مشاعره از ابیات ابن حسام را داشته باشیم، ادامه داد: باید فضای رقابتی در حوزه حفظ شعر و مشاعره ایجاد کنیم. 

وی با بیان اینکه نسل حاضر لازم است با شعر خوب آشنا شوند، بیان کرد: اگر می‌خواهیم فرهنگ شعر ایجاد شود باید ذهن جوانان با شعر خوب پر شود. 
این شاعر با بیان اینکه برگزاری انجمن‌های ادبی گام بعدی است تا افرادی که به شعر توجه دارند مکانی برای تشویق و هدایت داشته باشند، افزود: در این عرصه روی انجمن‌های ادبی و رقابت بین انجمن‌های ادبی با مکتب و سبک ادبی باید کار کرد. 

حسینی رکن‌آبادی با بیان اینکه ابن حسام از فرهنگ شیعه دفاع کرد، یادآور شد: پرورش شاعری که بتواند فرهنگ شیعی را منتقل کند هنر است و جنبه آموزش و نقد در راه اصلی شعرا باید توجه شود. 

وی با بیان اینکه آموزش و نقد گمشده شعر امروز است، خاطرنشان کرد: امیدواریم به بهانه این کنگره آموزش و نقد راه خود را پیدا کرده و بتوانیم به بخش‌های مختلف شعر بپردازیم.‌

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۱:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403062818791
  • خبرنگار : 50026