معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

شناسایی و جذب بیش از ۹۵ درصد از بازماندگان از تحصیل

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی شناسایی، جذب و نگهداشت بازماندگان از تحصیل را امری اعلام کرد و گفت: امروز شاهدیم که درصد شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل به بالای ۹۵ درصد رسیده است.

احمد محمودزاده، ۲۸ شهریور ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان مهاباد تاکید کرد: نباید هیچ دانش‌آموزی به دلیل نداشتن شرایط مناسب از تحصیل بازبماند؛ این قابل قبول نیست که چرخه آموزش ناقص باشد.

محمودزاده با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش به عنوان قرارگاه هماهنگی و توسعه مناطق و استان‌ها از بُعد آموزشی و پرورشی هستند، افزود: باید این شوراها به محل ارائه راهکارهای ارتقای جایگاه و نیز تقویت شاکله آموزش و پرورش تبدیل شوند.

وی با تاکید بر اینکه توسعه آموزش و پرورش به ویژه در کف این مجموعه یعنی کلاس درس، به معنای تضمین آینده و تقویت آینده‌سازان جامعه است، گفت: توسعه تنها با اقدامات آموزش و پرورش ممکن نیست و باید به دنبال جذب منابع مردمی و استفاده از ظرفیت خیران باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: نباید خدمات نظام جمهوری اسلامی را در بخش تعلیم و تربیت نادیده بگیریم؛ خدمات و تجهیزات فیزیکی و تقویت سطوح مختلف آموزش و پرورش در نظام اسلامی قابل مشاهده و ملاحظه است.

وی یادآور شد: هدف ما در سیستم آموزش و پرورش، تحصیل تمام فرزندانمان است که در این مورد هیچ اغماضی نداریم و با جدیت دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی با بیان اینکه کیفیت بخشی آموزشی و تقویت رویکردهای تربیتی و فرهنگی باید محور آموزش و پرورش باشد،افزود: در کنار تامین نیازهای سخت‌افزاری باید به این بخش توجه کنیم که در حال حاضر این اقدامات اجرایی شده است.

وی اظهار کرد: بهره گیری از ظرفیت نمایندگان مجلس، خیران و نیز مولدسازی برای تامین نیازهای آموزشی در مناطق مختلف نیاز است تا بتوانیم شاهد رشد خدمات باشیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۰:۵۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403062818773
  • خبرنگار : 50136