اعلام آمادگی مدیریت شهری تهران برای مدیریت ترافیک ایام بازگشایی مدارس

در موضوع آمادگی حداکثری مدیریت شهری و اتخاذ تمهیدات ترافیکی لازم برای ایام بازگشایی مدارس جلسه‌ای با حضور مدیران ارشد حوزه ترافیک در محل دفتر حمل و نقل و دبیرخانه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور برگزار و ضمن بررسی وضعیت موجود و تمهیدات صورت گرفته، تصمیماتی اتخاذ شد.

به گزارش ایسنا، سید مجتبی شفیعی دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در جلسه تخصصی مدیریت ترافیک در بازگشایی مدارس شهر تهران در سال جاری که با حضور مدیران عامل شرکت‌ها و سازمان‌های ترفیکی شهرداری تهران، فرمانده پلیس راهور تهران بزرگ و مدیران ذیربط سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در وزارت کشور برگزار شد، خاطر نشان کرد: وضعیت موجود زیرساخت‌ها و سامانه‌های حمل‌ونقل عمومی شهر تهران در ابعاد مختلف، در این جلسه مورد بررسی و تدابیر اتخاذ شده برای پیشگیری از مشکلات ترافیکی روزهای ابتدایی سال تحصیلی مورد واکاوی قرار گرفت.

به گفته وی، همچنین درباره سامانه مترو، ضمن اعلام آمادگی کامل از سوی متروی تهران، اعلام شده درهفته اول مهرماه، استفاده دانش آموزان و دانشجویان از مترو رایگان بوده و در برخی از ایستگاههای منتخب، برنامه‌های فرهنگی برای استقبال از مهر صورت خواهد گرفت.

مدیرکل دفتر حمل و نقل و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، در این جلسه از آمادگی همه سازمان‌های ذیربط برای خدمات رسانی به ویژه در هنگام اوج ترافیک صبحگاهی با بهره‌گیری از تجارب سال‌های گذشته و بکارگیری کلیه امکانات نرم افزاری، سخت افزاری و نیروی انسانی در بالاترین سطح ممکن و حضور گروههای ناوگان خدماتی و امدادی برای واکنش سریع در آماده باش کامل در میادین مهم و همچنین از ظرفیت گزارشات مردمی به عنوان ناظران میدانی در کنار ساز و کارهای نظارت سازمانی، خبر داد.

شفیعی افزود: برابر اعلام شهرداری تهران برای عبور از دوران اوج ترافیک اوائل مهر ماه، برنامه‌ریزی شده در ۲۰ خط پر تردد، حدود ۳۰۰ دستگاه ون به ناوگان موجود کمک کنند. همچنین بنا به گزارش تاکسیرانی شهر تهران از ظرفیت ۲۵۲ دستگاه ون تحویل شده به شهرداری تهران و سایر ون‌ها در ۲۰ خط پرتقاضای شناسایی شده، استفاده خواهد شد. همچنین مقرر شد سازمان تاکسیرانی تهران ضمن تشدید نظارت بر خدمات رسانی کامل ناوگان در این ایام، لیست ناوگان تاکسی‌های غیرفعال قطعی در شهر تهران را برای اقدامات انضباطی در حوزه اعمال قانون و محدودیت سهمیه سوخت به مبادی ذیربط اعلام نماید.

شفیعی در ادامه اظهار داشت: بنا به گزارش شرکت کنترل ترافیک شهر تهران بخشی از تجهیزات کنترلی موجود نیازمند رسیدگی فوری در بخش تعمیرات و بازسازی است که ۳۰۰ دوربین طرح ترافیک و ۳۰۰ دوربین محدوده آلودگی هوا تعویض خواهند شد. همچنین نصب حدود ۶۰۰ سامانه ثبت تخلف سرعت با قابلیت اندازه گیری سرعت متوسط در حال انجام است. تجهیزات تهویه هوای تونل‌های ترافیکی شهر تهران به استثنای تجهیزات مربوط به یک تونل در مابقی تونل ها مساعد است که آن هم در دست اقدام و بهسازی است و طبق برنامه ریزی ها تا پایان سال کلیه تونل‌ها به سطح استاندارد خواهد رسید.

 دبیر شورای عالی ترافیک در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد: طی آخرین گزارش اتوبوسرانی تهران حدود هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس در سال گذشته بصورت فعال مشغول خدمت بودند که با برنامه ریزی صورت گرفته، امسال به دو هزار و ۱۰۰ دستگاه افزایش پیدا کرده و در کل سه هزار و ۷۰ دستگاه توانایی خدمت دارند.

وی تصریح کرد: در این جلسه مصوب شد اتوبوسرانی تهران مجوز کلی لازم به امداد اتوبوسرانی را برای حمل و خدمات اضطراری به کلیه اتوبوس‌های درحال خدمات جابجایی مسافر در سطح شهر و باز کردن معابر با همکاری پلیس راهور، ابلاغ کند.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، شفیعی با بیان اینکه در این جلسه تاکید شد که با توجه به کمبود ناوگان اتوبوسرانی از یک سو و ترافیک شدید معابر از سوی دیگر، کلیه دستگاه ها و نهادها تا پایان نیمه اول مهرماه از درخواست اتوبوس‌های شرکت واحد برای مراسمات مختلف خودداری کنند، گفت: همچنین پیاده سازی کامل کلیه مصوبات جلسه ۱۹۴ شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و مصوبات اخیر شورای ترافیک شهر تهران و دستورالعمل ابلاغی استقبال از مهر از سوی وزیر محترم کشور مورد تأکید ویژه قرار گرفت.

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۰:۴۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403062818770
  • خبرنگار :