رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تبریز اعلام کرد

همکاری نکردن میراث فرهنگی و محیط زیست در توقف قطع اشجار باغ گلستان

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: برای رفتار کنشگرانه اعضای شورای شهر درپی اقدام غیرقانونی قطع اشجار در باغ گلستان تشکر می‌کنم؛ اما سایر نهادهای ذی‌ربط اعم از محیط زیست و میراث فرهنگی در این رابطه همکاری نداشته‌اند.

جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز در ساختمان شورا برگزار شد. فریدون بابایی اقدم، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری در ابتدای این جلسه درباره قطع اشجار باغ گلستان در هفته گذشته، اظهار کرد: کمیته کارشناسی کمیسیون مکلف است جوانب مختلف این موضوع را بررسی کند، البته موضوع این ساخت و ساز را به هیئت دولت هم ارجاع داده‌ایم و موارد مربوط در وزارتخانه ذی‌ربط بررسی خواهد شد، چون ساخت و ساز در این مکان کاملاً غیرقانونی و بدون مجوز ماده ۷ و ماده ۵ است.

وی بیان کرد: کج‌سلیقگی و یک تأمل غلط همه نهادهای مربوط را به زحمت انداخته است، بخصوص خود نیروی انتظامی را که در امر تامین امنیت حداقل یک شهید را در طول هر هفته تقدیم می‌کند و این اتفاق باعث خدشه‌دار شدن سرمایه اجتماعی این مجموعه شده است.

در ادامه این جلسه، آخرین وضعیت تهیه طرح تفصیلی منطقه ۶ شهرداری تبریز توسط مشاور مربوط به کمیسیون ارائه شد. مقرر شد گزارش تهیه طرح تفصیلی شهرداری منطقه ۶ اصلاح و در کمیته کارشناسی کمیسیون شهرسازی و معماری بررسی شود.

همچنین مقرر شد سازمان قطار شهری و حمل و نقل ریلی به محض تکمیل پروژه خود در میدان قونقا، کارگاه خود در باغ گلستان را به حالت اولیه تبدیل کند.

به گزارش ایسنا، در این کمیسیون به غیرقانونی بودن ساخت و ساز در باغ گلستان، به‌دلیل نداشتن مجوز ساخت و ساز و حضور این باغ در فهرست آثار ملی تاکید شد و پیشنهاد شد که احداث کلانتری در این محل به چوخورلار انتقال پیدا کند.

بررسی گزارش طرح تفصیلی منطقه ۷ شهرداری تبریز به هفته آینده موکول شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۰:۰۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403062818759
  • خبرنگار : 50589