گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اجرای ۴۰۰ برنامه در سپاه ناحیه امام هادی (ع) کرج

۴۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس توسط سپاه ناحیه امام هادی (ع) اجرا می‌شود که برپایی نمایشگاه‌های سیار در مدارس و آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد از جمله آن‌هاست.

به گزارش ایسنا، سرهنگ پاسدار علی شعبانی، فرمانده سپاه ناحیه امام هادی (ع) کرج، روز چهارشنبه، ۲۸ شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: در این هفته اجرای حدود ۴۰۰ برنامه توسط سپاه ناحیه امام هادی (ع) پیش‌بینی شده است.

وی افزود: برگزاری هشت نمایشگاه یاد یاران به منظور معرفی دستاوردهای علمی و تخصصی دوران دفاع مقدس و تشریح نقش بانوان در پیروزی جنگ تحمیلی، از جمله برنامه‌های این ایام است. همچنین دو نمایشگاه ویژه نیز در بوستان کیانمهر به مساحت ۵ هزار متر و آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) به مدت ۱۵ روز برپا می‌شود.

این مسئول توضیح داد: برپایی ۲۰ نمایشگاه سیار در مدارس استان با روایتگری یادگاران دوران مقدس، برگزاری نمایش با محوریت ایثار و شهادت در آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) و اکران فیلم های دفاع مقدس در ۱۵۰ نقطه شهر، اجرای ۸۰ سرود با بهره‌گیری از ۴۵ گروه سرود در مدارس و محافل مختلف، اجرای ۴۰ نمایش خیابانی در محلات مختلف، اعزام گروه‌های مختلف به ویژه دانش‌آموزان به اردوی راهیان پیشرفت و باغ موزه دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های اجرایی در این هفته است.

شعبانی از اعزام نمادین رزمندگان به جبهه‌های دفاع مقدس به همراه خاطره‌گویی مادران ایثارگران و شهدا، تجلیل از خانواده شهدا، تجلیل از تولیدکنندگان آثار شهدا، نویسندگان و شاعران دفاع مقدس، تجلیل از ۳۰۰ خادم شهدا، اجرای ۲۰ برنامه آبروی کوچه، افتخار محله به عنوان بخش دیگری از برنامه های این ایام یاد کرد و گفت: ما در هفته دفاع مقدس از بحث محرومیت‌زدایی نیز غافل نبودیم و به همین مناسب بازسازی و نوسازی ۱۱ مدرسه، توزیع یک هزار البسه و لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان کم‌برخوردار، ساخت دو خانه محروم و بازسازی ۲۰ خانه خانواده‌های کم‌برخوردار نیز در دستور کار قرار گرفته است.

 فرمانده سپاه ناحیه امام هادی (ع) کرج به برگزاری پویش آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و آزادی سه زندانی، اهدای ۲۰ سری جهیزیه به نوعروسان کم‌برخوردار، اعزام گروه‌های جهادی پزشکی به مناطق محروم، برگزاری مسابقه فرمانده برای دختران و پسران، برگزاری مسابقه عکاسی و تولید محتوای دیجیتال، مسابقه کتابخوانی ویژه رده سنی نوجوانان و جوانان با موضوع دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر برنامه‌های مذکور شبکه‌های تربیتی فعال بسیج این ناحیه در مساجد و پایگاه‌ها در نمازجمعه شرکت کرده و پیش از خطبه‌ها حلقه‌های صالحین را دایر می‌کنند.

وی به حضور دو گردان سپاه این ناحیه در رژه ۳۱ شهریورماه هم اشاره کرد و افزود: گلباران مزار شهدا و اجرای برنامه راهیان نور فاطمی در قالب اردوی یک روزه و حضور اقشار مختلف در مزار شهدای امامزاده طاهر (ع) از دیگر برنامه‌هایی است که برای هفته دوران دفاع مقدس تدارک دیده شده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۹:۵۵
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403062818755
  • خبرنگار : 50023

برچسب‌ها