با اشاره به ضرورت تحریم کالاهای صهیونیستی

محبی‌نیا: اجازه ندهیم یک رژیم ۸ میلیونی، جهان را برای ۸ میلیارد نفر ناامن کند

نماینده سابق مجلس گفت: همه ملت‌های جهان دست به دست هم دهند و اجازه ندهند رژیم غاصبی که حدود ۸ میلیون نفر را در سرزمین‌های اشغالی جمع کرده و بخش قابل‌توجهی از آنان هم با جنایات جنگی آن رژیم مخالفند، امنیت جهان را برای نزدیک به ۸ میلیارد نفر به مخاطره بیندازد.

جهانبخش محبی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به پرسشی درباره تأثیرات اقدام تروریستی انفجار دستگاه‌های «پیجر» در لبنان از سوی رژیم صهیونیستی و جلوگیری از تداوم این اقدامات با تحریم کالاهای شرکت‌های مرتبط با این رژیم، اظهار کرد: تحلیل رفتار رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که آنان در وضعیت بسیار بغرنج و آزاردهنده‌ای حتی برای خودش به سر می‌برد و حتی چهره‌های کارشناس و متخصص غربی نیز همین دیدگاه را دارند. نگاهی به تحلیل‌های جفری ساکس یا ریچاد وولف موید همین نظر است.

وی افزود: در چنین وضعیتی اگر مسلمانان و سایر ملت‌های آزاده جهان در جلوگیری از گسترش دامنه ایجاد ناامنی و مخاطره و کشتار مردم بی‌گناه از سوی رژیم صهیونیستی گام برندارند، فرصتی استثنایی را از دست داده‌اند. هر کشوری با هر اقدامی بتواند منابع مالی صهیونیست‌ها را محدود کند هم به پایداری و ثبات نظم و امنیت در جهان کمک کرده و هم در کنترل کانون‌های ایجاد بی‌امنی دنیا اثرگذار است.

نماینده سابق مجلس یادآور شد: رژیم صهیونیستی با پیش‌گرفتن رفتارهای جنگ‌طلبانه و ضدانسانی که نمونه‌های آن در جنگ غزه، بی‌وقفه دیده می‌شود و اکنون نیز در حمله تروریستی با پیجرها در لبنان ادامه یافته است نشان داده که از هیچ اقدامی برای گسترش دامنه جنگ، کشتار مردم بی‌گناه و ایجاد ناامنی در هر نقطه از منطقه، نمی‌گذرد و حتماً اگر منافعش ایجاب کند از ناامن‌سازی سایر نقاط جهان نیز چشم‌پوشی نخواهد کرد. همه ملت‌ها دست به دست هم دهند تا نگذارند یک رژیم غاصب که حدود ۸ میلیون نفر را در سرزمین‌های اشغالی جمع کرده و از این میان نیز بخش قابل‌توجهی با جنایات جنگی و اقدامات ضدانسانی سران آن رژیم مخالفند، امنیت جهان را برای نزدیک به ۸ میلیارد نفر به مخاطره بیندازد.

محبی‌نیا تصریح کرد: جنگ‌طلبی و آتش‌افروزی رژیم صهیونیستی امری است که توجه جدی شورای امنیت و خود سازمان ملل را طلب می‌کند. از سویی، کشورهای مسلمان و غیرمسلمان نیز لازم است در یک همگرایی و تعامل، تمام تلاش خود را برای محدودسازی منابع قدرت و ثروت رژیم صهیونیستی به کار گیرند و تا دامنه جنگ‌افروزی‌های این رژیم محدود شود. در این زمینه هر اقدامی از جمله تحریم کالاهای شرکت‌های تامین‌کننده منابع مالی صهیونیست‌ها یکی از اقدامات تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403062818699
  • خبرنگار : 71533