استاندار:

۶۰۰ کلاس درس در ۳ سال گذشته در کرمانشاه ساخته شده است

استاندار کرمانشاه گفت: در سه سال گذشته ۶۰۰ کلاس درس در این استان به بهره‌برداری رسیده است.

محمدطیب صحرایی امروز (۲۸ شهریور ماه) در افتتاحیه مدرسه ۱۵ کلاسه امام رضا (ع) که در شهرستان جوانرود ساخته و تجهیز شده است، با بیان اینکه باید برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان سرمایه‌گذاری کنیم، گفت: نباید از تربیت نسل جدید غافل شویم. هر جامعه‌ای برای رسیدن به رشد و بالندگی باید در راستای تربیت نسل جدید کوشا باشد و هر نوع هزینه کردن روی تعلیم و تربیت نسل جدید را سرمایه‌گذاری بداند.

وی به ارائه گزارشی از حوزه مدرسه‌سازی در استان کرمانشاه در بازه زمانی سه سال گذشته پرداخت و ادامه داد: در این مدت ۱۹۳ مدرسه با ۶۰۰ کلاس درس در استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسیده است. در سه سال گذشته ۱۰۷ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز استان جمع شده است و باید معدود مدارس کانکسی باقی‌مانده نیز جمع‌آوری شوند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در سه سال گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان با مشارکت خیرین و از محل اعتبارات مجموعه نوسازی مدارس صرف مدرسه‌سازی در استان کرمانشاه شده است، افزود: در این مدت ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر در حوزه تجهیز مدارس و فضاهای آموزشی هزینه شده است.

مرزبان نظری، مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه نیز در این مراسم با بیان اینکه مدرسه ۱۵ کلاس امام رضا (ع) شهرستان جوانرود با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان ساخته شده است، گفت: سه میلیارد تومان از این مبلغ از سوی بنیاد کرامت رضوی و بقیه از محل اعتبارات مجموعه نوسازی مدارس در استان تامین شده است.

نظری اضافه کرد: مدرسه ۱۵ کلاس امام رضا (ع) با زیربنای ۲۰۰۰ مترمربع ساخته شده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403062818683
  • خبرنگار : 50180