معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار نهاوند:

افزایش ازدواج و فرزندآوری؛ دستورکار جلسه شورای فرهنگ عمومی نهاوند

اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند با موضوع راهکارهای افزایش ازدواج و فرزندآوری گرد هم آمدند.

ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند روز چهارشنبه ۲۸ شهریور با حضور اعضاء و نمایندگان ادارات مربوطه با دستور کار راهکارهای افزایش ازدواج و فرزندآوری برگزار شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری نهاوند در این جلسه، گفت: سالمندی جمعیت از جمله تهدیداتی است که جامعه امروز ما را هدف قرار داده و هرچه بیشتر گسترش می‌یابد، دو بُعد قدرت فکری نیروی انسانی و همچنین نیروی کار جامعه آسیب می‌بیند.
شهروز کیانی با بیان اینکه امروز در شرایطی که شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، در دو بعد فکری و کاری به جمعیت جوان نیازمند هستیم، اظهار کرد: جمعیت یکی از عوامل قدرت امنیتی بوده و بازدارنده محسوب می‌شود که باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد، حال آن که توجهی به این امر نمی‌شود.
وی افزود: شعار فرزند کمتر و زندگی بهتر، یک فرهنگ وارداتی مسموم است، در دین اسلام خانواده پرجمعیت مایه نشاط و برکت قلمداد می‌شود.
کیانی ادامه داد: باور اشتباه "فرزند کمتر، زندگی بهتر" باعث حرکت جامعه به سوی سالمندی شده و باید با ایجاد شرایط و تسهیلات لازم، شاخص‌های فرزندآوری از طریق آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در جامعه را ارتقاء دهیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری نهاوند، خاطرنشان کرد: فراهم آوردن بستر ازدواج آسان و سبک زندگی اسلامی، فرهنگ‌سازی با تقویت اعتقاد مردم به فرزندآوری از طریق انجام امور تبلیغی و بهره‌گیری از ابزارهای متنوع، بیان محاسن چندفرزندی می‌تواند در خصوص تشویق به امر ازدواج و فرزندآوری موثر باشد. 
وی یادآور شد: برگزاری همایش‌های ترغیب به ازدواج، درمان رایگان ناباروری، ارائه خدمات رایگان بهداشتی برای تشویق فرزندآوری، تقویت مبانی دینی و بنیان‌های فرهنگی مردم همراه با پیوست رسانه‌ای توسط نهادهای مرتبط باید مورد توجه بیشتر متولیان قرار بگیرد. 
کیانی با اشاره به اینکه الگوی زندگی غربی مبتنی بر شعار "فرزند کمتر زندگی بهتر" ذهنیت باطلی است بنابراین برای آگاه سازی مردم، نهادهای مختلف فرهنگی به تبیین این مهم بپردازند، اضافه کرد: رسانه‌ها نیز یکی دیگر از بخش‌های منظومه فرهنگی هستند که می‌توانند به تبلیغ مسئله جوانی جمعیت پرداخته و تبعات سالمندی جمعیت را بیان کنند.

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403062818619
  • خبرنگار : 50471