توزیع بسته حمایتی نوشت افزار به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان توسط اوقاف سیستان و بلوچستان

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان گفت: یکی از ارزش‌های اجتماعی و فرهنگی در اسلام، سنت حسنه وقف است که اسلام از آن به عنوان صدقه جاریه یاد می‌کند که وقف تجلی نوع دوستی بوده و می‌تواند نام انسان را ماندگار کند.

حجت الاسلام اشرفیان در نشست خبری که امروز چهارشنبه ۲۸ شهریور در اداره کل  اوقاف و  امور خیریه با اصحاب رسانه به مناسبت هفته وقف برگزار شد، اظهار کرد: در قرآن تعابیری از وقف مثل انصاف، احسان، باقی الصالحات ، فی سبیل الله و ایثار از آن یاد شده است. وقف ریشه کمبودها و مشکلات مردم را به صورت کامل و جامع برطرف می‌کند.

وی افزود: از جمله آثار وقف می توانیم به افزایش کارآفرینی و اشتغال که در جامعه ما بسیار اثر گذار می باشد و گسترش علم که بسیاری از مدارس و دانشگاه های ما از موقوفات محسوب می شوند و دیگری تکریم اهل بیت و تقویت مساجد و فقر زدایی و شکوفایی اقتصادی اشاره کرد.

حجت الاسلام اشرفیان در ادامه با توجه به اینکه ویژه برنامه هایی در ایام وقف در نظر گرفته شده است، گفت: مجموعه اوقاف در نظر دارد برنامه هایی تحت عنوان وقف جبهه مقاومت و ترویج فرهنگ ایثار، وقف قرآن و سنت نبوی و سیره ائمه معصومین ، وقف اقتصاد پایدار و رشد تولید، وقف اخلاق و معنویت و تکریم واقفین و خیرین در قالب همایش یاوران وقف، حمایت از خانواده، اشتغال زایی و ترویج سبک زندگی اسلامی، سلامت جامعه و حمایت از دانش بنیان ها، امام زادگان و ترویج فرهنگ زیارت برگزار کند.

وی افزود: از جمله ویژه برنامه های دیگر در ایام هفته وحدت،  همایش یاوران وقف در ۳ مهردر شهرستان زابل و ۴ مهر در شهرستان زاهدان و ۵ مهر ماه در شهرستان ایرانشهر برای تجلیل از واقفین داریم که این همایش سالی یک بار برگزار می شود.

وی گفت: مجموعه موقوفات در ماه محرم و صفر به برپایی مجالس تعزیه و میزبانی از ۱۵۰ هزار نفر از زائرین پاکستانی و اعزام ۱۵ هزار زائر پاکستانی از زاهدان به عتبات عالیه در ایام اربعین پرداخت و خدماتی را به آنها ارائه داده است.

وی با بیان اینکه در بحث قرآنی از ابتدای سال تاکنون ۳۸ محفل انس با قرآن در سطح استان برگزار شده است، گفت: ۱۰ محفل در شهرستان زابل و ۸ محفل در شهرستان زاهدان و تعدادی از آنها در ایرانشهر برگزار شده است که سازمان اوقاف یکی از برنامه هایی که دارد مسابقات قرانی است که در استان ما ۴۲۳ نفر در مسابقات قرآنی شرکت داشته اند که تعداد راه یافتگان ۵۰ نفر بودند که تعدادی از افراد هم در سطح کشور رتبه کسب کرده اند.

حجت الاسلام اشرفیان بیان کرد: ما در بحث وقف بر مسجد و حسینیه و زینبیه خودکفا شده ایم و با توجه به نیاز روز جامعه به دنبال وقف برای نیازمندان ، ایتام ، بیماران صعب العلاج و دانش آموزان بی بضاعت هستیم که می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: همچنین مجموعه اوقاف حدود ۲۵۰ میلیون تومان پک تحصیلی در سطح استان که ارزش هرکدام از انها بالغ بر یک میلیون تومان است  با توجه به اغاز سال تحصیلی جدید توزیع کرده است.

مدیر کل اداره  اوقاف و  امور خیریه استان بیان کرد: وقف مسئله محوری است که در میان مسلمانان محور وحدت می باشد و متولی امر وقف، اوقاف می باشد که حفظ موقوفه و افزایش بهره وری موقوفه و اجرای نیت واقف از مهمترین وظایف اوقاف است و اصحاب رسانه می‌توانند در تبلیغ ان اثرگذار باشند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403062818517
  • خبرنگار :