فارسی نخستین زبان مورد علاقه مردم عراق است

مسئول روابط تجاری ایران و عراق در بغداد، با حضور در غرفه رسمی ایران در نمایشگاه کتاب بغداد گفت: زبان فارسی نخستین و اصلی‌ترین زبان‌های مورد علاقه مردم عراق است که امیدواریم زمینه آموزش و فراگیری آن در بغداد فراهم شود.

به گزارش ایسنا، بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد که از پنج‌شنبه (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) با حضور ۶۰۰ ناشر از ۲۱ کشور دنیا آغاز به کار کرده، میزبان ۲۳ ناشر ایرانی است. ناشران ایرانی در این نمایشگاه، به عرضه کتاب‌هایی در موضوعات دینی، کودک و نوجوان، جریان مقاومت اسلامی، دفاع مقدس، دانشگاهی و آموزش زبان فارسی پرداخته‌اند.
 

مریم عبود، مسئول روابط تجاری ایران و عراق در بغداد با حضور در غرفه رسمی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بغداد گفت: زبان فارسی نخستین و اصلی‌ترین زبان‌های مورد علاقه مردم عراق است که امیدواریم زمینه آموزش و فراگیری آن در بغداد فراهم شود.

او که به ‌واسطه مسئولیت خود تجربه حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را نیز دارد، عنوان کرد: نمایشگاه کتاب تهران یک تجربه خوب و جذاب بود و من در این نمایشگاه کتاب‌های مختلفی را خریداری کردم. به نظرم حجم مخاطبان و علاقه‌مندان کتاب در نمایشگاه کتاب تهران بسیار بیشتر از هر نمایشگاه دیگری است.

مسئول روابط تجاری ایران و عراق در بغداد همچنین درباره شناخت خود از شخصیت‌های زبان و ادب فارسی گفت: در میان شاعران ایرانی با اشعار خیام آشنایی دارم و برخی از آنها را حفظ هستم. همواره به‌دنبال فراگرفتن اشعار بیشتری از دیوان خیام هستم. همچنین برای تسلط بیشتر به زبان و ادب فارسی فیلم‌های ایرانی را تماشا می‌کنم، چراکه در مکالمه من تاثیر مثبت خواهد داشت.
بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب بین‌المللی بغداد از بیست‌ودوم شهریور با شعار «العراقُ یَقرَاً» آغاز به کار کرد و تا یکم مهر (۱۴۰۳) به کار خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1403062818508
  • خبرنگار : 71573