رئیس پلیس راهور استان اعلام کرد

کاهش تعداد جانباختگان تصادف‌های شهری / سرعت غیرمجاز در صدر تخلف‌ها در سمنان

رئیس پلیس راهور استان سمنان از کاهش تصادف‌ها و کاهش فوتی‌های ناشی از تصادف‌های رانندگی درون‌شهری استان در شش ماه نخست امسال خبر داد.

سرهنگ تقی کبیری امروز (۲۸ شهریور ماه) در نشست با اصحاب رسانه استان که در معاونت فرهنگی - اجتماعی فراجا برگزار شد، اظهار کرد: در نیمه نخست امسال در مجموع ۹۵ هزار و ۸۶۸ خدمت از جمله تعویض پلاک، صدور گواهینامه، اسقاط خودرو و .... از سوی پلیس راهور استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه ماموریت‌های پلیس راهور در سه حوزه فنی، اجرایی و ماموریت‌های میدانی انجام می‌شود، گفت: یکی از مهمترین معضلات استان سمنان، تعدد تصادف‌ها و سوانح رانندگی است.

او تصادف‌های شهری را از مهمترین دغدغه‌های این پلیس تخصصی دانست و بیان کرد: کاهش تصادف‌ها منوط به به‌کارگیری و تحلیل درست داده‌های جمع‌آوری‌شده و کارشناسی‌شده پلیس راهور و کارشناسان این بخش است.

وی با اشاره به فراوانی تخلف سرعت غیرمجاز در استان، اظهار کرد: در شش ماه نخست امسال سرعت غیرمجاز با ۳۲ درصد، بی‌توجهی به جلو با ۲۶ درصد و رعایت نکردن حق تقدم با ۲۵ درصد، بیشتر دلایل تصادف‌ها بوده است.

کبیری با بیان اینکه بیشتر رعایت نکردن حق تقدم در بریدگی‌ها اتفاق می‌افتد، گفت: پلیس راهور مخالف بریدگی‌های ساده در معابر شهری بوده است، چون هیچ اصول فنی و ایمنی در آنها وجود ندارد و دوربرگردان ایمن و سالم راهکار رفع این مشکل در سطح شهرها خواهد بود.

وی بیان کرد: درباره کاهش تصادف‌ها در دو حوزه، اقدامات جدی از سوی پلیس در حال پیگیری است؛ نخست آموزش و فرهنگ‌سازی که از طریق حضور در مدارس، صحبت با دانش‌آموزان، استفاده از رسانه‌های مجازی، برنامه‌های صداوسیما و حضور در اداره‌ها و مراکز آموزشی در حال انجام است و در اقدام بعدی نیز اجرای طرح‌های عملیاتی و ضربتی، برخورد با متخلفان و اعمال قانون در شهرهای استان انجام می‌شود که در همین راستا امسال ۲۸۸ طرح ضربتی در استان انجام شده است.

کبیری ادامه داد: اجرای طرح‌های ضربتی پلیس راهور استان سمنان از ابتدای سال تا کنون رشدی ۱۷۴ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است .

وی با بیان اینکه تخلف‌های حادثه‌ساز موضوعی نیست که پلیس به راحتی از آن بگذرد، از افزایش برخورد با متخلفان در این استان خبر داد و گفت: در شش ماه نخست امسال برخورد با موتورسواران متخلف ۶۴ درصد، توقیف ساعتی موتورسیکلت ۲۱۷ درصد و توقیف ساعتی خودرو ۱۷۶ درصد افزایش داشته است. 

رئیس پلیس راهور استان برخورد با خودروهای سنگینی را که در معابر شهری پارک می‌کنند یکی برنامه‌های اصلی پلیس راهور و از مطالبه‌های شهروندان دانست و اظهار کرد: در این زمینه از ابتدای سال تا کنون ۶۰ درصد برخورد با متخلفان افزایش یافته و برنامه‌های تجهیز و ساخت پارکینگ‌های برون‌شهری استان نیز به جد پیگیری شده است.

وی به موفقیت برنامه‌های پلیس درباره کاهش تصادف‌های شهری اشاره کرد و گفت: در نیمه نخست سال، تصادف‌های منجر به فوت ۴۱ درصد معادل ۱۱ نفر و تصادف‌های جرحی پنج درصد معادل ۶۲ نفر کاهش داشته است. همچنین تصادف‌های منجر به فوت در مرکز استان ۵۰ درصد و تصادف‌های جرحی پنج درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور استان با اشاره به اصلاح مهندسی برخی معابر شهری که سال‌ها هیچ تغییری نداشته است، اضافه کرد: خط کشی معابر بویژه معابر جلوی مدارس، اصلاح مهندسی برخی معابر شهری و ... از مطالبات مهم پلیس راهور از اعضای شورای ترافیک استان است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403062818498
  • خبرنگار :