فرماندار تیران و کرون:

هیچ کلاس درسی در تیران بدون معلم نیست

فرماندار تیران و کرون گفت: هیچ کلاس درسی در مدارس این شهرستان برای سال تحصیلی جدید بدون معلم نیست و فرآیند آموزشی از اول مهر آغاز خواهد شد.

علی محمدی کیا، امروز(چهارشنبه، ۲۸ شهریور) در جلسه شورای آموزش و پرورش تیران و کرون به انجام فرآیند آموزشی در سال تحصیلی جدید اشاره و اظهار کرد: با جذب معلمان جدید و ادامه فعالیت معلمان خرید خدمات، هیچ کلاس درسی در تیران و کرون بدون معلم نخواهد ماند.

وی افزود: در سال‌های گذشته کمبود معلم در دوره‌های مختلف تحصیلی تیران و کرون چالش جدی برای نظام آموزشی بود که امسال این نگرانی رفع شده و مهرماه تمام ظرفیت‌ها فعال خواهد شد.

به گزارش ایسنا، فرماندار تیران و کرون ادامه داد: انتصاب مدیران و معاونین مدارس نیز انجام شده که براساس توصیه شورای آموزش و پرورش به کارگیری نیروهای جوان، خوش ذوق و متعهد و توانمند مورد توجه قرار گیرد که آموزشگاه‌ها پویا باشد.

محمدی کیا با بیان اینکه ۳۷ پروژه در شهرستان در حال احداث است، تصریح کرد: چهار پروژه آماده بهره‌برداری است که در هفته دوم مهر افتتاح خواهند شد.

به گفته وی، مشارکت خیران در احداث این مدارس باعث جبران کمبود فضاهای آموزشی، تک شیفت شدن تعدادی از آموزشگاه‌ها و رفع مشکل خطرآفرینی آن‌ها شده که این جریان ادامه دارد.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه تجهیز مدارس توسط دولت انجام می‌شود، یادآور شد: تجهیزات به روز توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس تأمین و در بین چهار مدرسه جدید توزیع شده و دانش آموزان در سال تحصیلی، در این مراکز از خدمات آموزشی و پرورشی بهره مند می‌شوند.

محمدی کیا، با اشاره به زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مدارس، گفت: علاوه بر ساختمان‌سازی، بسته‌های فرهنگی برای دانش‌آموزان پیش‌بینی شود تا دانش آموزان در دو زمینه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از عدالت آموزشی یکسان در سطح شهرستان برخوردار باشند.

به اعتقاد وی، کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان بسیار مهم است که تشکیل کمیته مشترک بین نهادهای متولی از جمله آموزش و پرورش و اداره بهزیستی در این امر لازم بوده و از ابتدای سال تحصیلی به این موضوع توجه شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403062818494
  • خبرنگار : 50605